آرشیو یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۶
فوتبال ایران
۱۱

کپی برداری عربستانی ها از فدراسیون فوتبال ایران

فدراسیون فوتبال عربستان در جهت قدرتمند کردن باشگاه های فوتبال این کشور برای درخشش در لیگ قهرمانان آسیا قانون جدیدی به تصویب رساند.

فدراسیون فوتبال عربستان، پیش از این به باشگاه های این کشور تنها اجازه جذب چهار بازیکن خارجی را می داد، اما اکنون اعلام کرد، هر باشگاهی می تواند شش بازیکن خارجی را جذب کند که این به سود تیم های بزرگ این کشور است چرا که با توجه به پول های نجومی که باشگاه ها هزینه می کنند، می توانند بازیکنان بزرگی را جذب کنند. بر اساس این قانون، باشگاه الاهلی عربستان که حریف پرسپولیس در یک چهارم نهایی به شمار می آید، اعلام کرد سه بازیکن خارجی خود به نام عمر السومه، محمد عبدالشافی و فتفاتزیدیس یونانی را حفظ خواهد کرد و در روزهای باقیمانده از فصل جابه جایی تابستانی سه بازیکن خارجی دیگر را جذب خواهد کرد.

این قانون دو سال پیش با اندکی تغییر در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ایران هم به تصویب رسید و مقرر شد، تیم هایی که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کنند، به جای چهار بازیکن از شش بازیکن خارجی استفاده کنند که یکی از آنها حتما آسیایی باشد. منتها شرایط مالی باشگاه های ایرانی و مشکلات ناشی از جذب بازیکنان خارجی بی کیفیت در این سال ها، باعث شده هیچ کدام از نمایندگان آسیایی فوتبال ایران به سراغ استفاده از این فرصت نروند و بیشتر به بازیکنان داخلی اکتفا کنند.