آرشیو یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۶
ورزش ایران
۱۰

بزرگ ترین تورنمنت تنیس داخلی ایران به پایان رسید

شاهقلی؛ جام برنز گرفت

کسری امام صفاری

شاهقلی با قهرمانی در جام تنیس رمضان (آپت) برگ دیگری از تاریخ تنیس ایران را رقم زد. نهمین دوره جام تنیس رمضان باشگاه تنیس آپت مسترز ایران با قهرمانی انوشا شاهقلی، ستاره همیشگی تنیس به پایان رسید.

شاهقلی 36 ساله موفق شد در فینال معین محمدی، تنیس باز با اخلاق کرمانی را 6 بر 4 و 6 بر 4 شکست دهد و جام برنزی را بالای سر ببرد. در این مسابقه که با حضور 3000 تماشاگر در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد، محمدی 26 ساله که نخستین بار فینال این مسابقات را تجربه می کرد، بازی را خیلی خوب شروع کرد اما شاهقلی با استفاده از تجربه اش موفق شد در 2 ست به برتری برسد.

شاهقلی که مدتی است به تیم ملی تنیس برای حضور در جام دیویس دعوت نشده است پس از بازی گفت: معین بازی خوبی به نمایش گذاشت و برایش آرزوی موفقیت می کنم. همین طور برای تیم ملی تنیس کشورم آرزوی موفقیت دارم. تیم ملی موفق شده در گروه 2 اقیانوسیه و آسیا باقی بماند و آرزو دارم به موفقیت های بیشتری برسد.

نکته جالب درخصوص شاهقلی این که او پس از بیرون ماندن نامش از فهرست تنیسورهای تیم ملی، به تنهایی به تمریناتش ادامه داد و آنتونیو وییچ، مربی آکادمی تنیس آپت را به عنوان تمرین دهنده شخصی خود برگزید. وییچ کروات که نفر 119 دنیا بوده و سابقه بازی در 18 گرنداسلم و رقابت با بزرگانی از جمله رافائل نادال را در کارنامه دارد درمورد شاهقلی گفت: انوشا افتخار تنیس ایران است. او دارد تاریخ تنیس ایران را می نویسد. برای من جالب است که او در این سن این همه انگیزه دارد و به نظر من او باید الگوی همه جوانان ایرانی باشد.

در مراسم اختتامیه باشکوه باشگاه تنیس آپت، امیر جدیدی، بازیگر سینما هم حضور داشت و جام برنزی را به انوشا شاهقلی اهدا کرد. در بخش دو نفره نیز زوج انوشا شاهقلی و امید سوری به قهرمانی رسیدند. آنها در فینال تیم معین محمدی و فرشاد طلاور را شکست دادند.

جام رمضان تنیس آپت تنها مسابقه تنیس در ایران است که 9 سال پیاپی برگزار می شود. این مسابقات 15 میلیون تومان جایزه نقدی داشت که به نفرات برتر اهدا شد.

این مسابقات همه ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می شود و با توجه به برگزاری منحصر به فرد و حضور پرشور تماشاگران به بزرگ ترین تورنمنت تنیس داخلی ایران تبدیل شده است.