آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۰
زندگی: سلامت
۱۴
الو دکتر 8471187

خلاصی از موهای زائد در چند جلسه؟

دکتر محمد ایمانی (عضو هیات مدیره انجمن متخصصان پوست ایران)

زنی 32 ساله هستم که مدتی است برای درمان موهای زائد از شیوه لیزر استفاده می کنم. پزشک معالج در ابتدا طرح درمان را برای 4 جلسه تعیین کرده بود اما تاکنون پس از گذشت 6 جلسه من هنوز به نتیجه مطلوب دست نیافته ام. به تردید افتاده ام که برای اخذ پول بیشتر جلسات را اضافه می کنند! لطفا مرا راهنمایی کنید که درمان در چند جلسه و با چه فواصلی می تواند مشکل مرا حل کند؟

همان طور که می دانید بهترین شیوه برای از بین بردن موهای زائد استفاده از دستگاه های لیزرمتناسب با رنگ و نوع پوست فرد است. در این شیوه درمانی لیزر روی قسمت رنگدانه فولیکول مو تاثیر گذاشته و رشد مو را متوقف می کند.

بنابراین هنگامی که پس از انجام لیزر، مو دوباره رشد کرد به معنی وجود فولیکول مو و نیاز به انجام نوبت بعدی درمان خواهد بود.

معمولا درمانی که پاسخ مناسب و قابل قبول داشته باشد طی 3تا8جلسه انجام می گیرد. تفاوت در تعداد جلسات به ضخامت و محل رویش مو، رنگ پوست و موی فرد و همچنین مسائل هورمونی او بستگی دارد. بنابراین از ابتدای درمان نمی توان به طور قطع گفت که چند جلسه برای تکمیل دوره درمان نیاز است.

در مورد فاصله زمانی میان دو جلسه هم باید تاکید کنم که معمولا با توجه به چرخه طبیعی رشد مو هر 6 تا 8 هفته یک بار نیاز است که لیزر انجام شود تا نتیجه مطلوب به دست بیاید.