آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۸
صفحه آخر
۱۲

رهبر اپوزیسیون پاکستان: با داشتن سلاح اتمی نباید مقابل آمریکا سر خم کنیم

رهبر اپوزیسیون پاکستان در جلسه سنای این کشور با انتقاد از فرمانبری کشورش از آمریکا گفت: ما تبدیل به قدرت اتمی نشده ایم که در برابر واشنگتن و تروریست ها سر خم کنیم.

به گزارش تسنیم، «خورشیدشاه» با انتقاد از سیاست های دولت پاکستان و سکوت دولت در مقابل «زیاده خواهی کاخ سفید» گفت: «ما تبدیل به قدرت هسته ای نشده ایم که مقابل آمریکا و تروریست ها سرخم کنیم.»وی افزود: «متاسفانه پاکستان و پاکستانی ها به نمایشی برای تماشای دیگر کشورهای مسلمان جهان تبدیل شده اند و افسوس که این نمایش، سوختن و آتش گرفتن مردم است.»

خورشیدشاه گفت: «ما به هر دلیل و بهانه ای که بود به عضویت ائتلاف سعودی درآمدیم، ولی آیا در تمام دنیا فقط 35 کشور اسلامی وجود دارد؟ برای ارتباط با باقی کشورها چه برنامه ای داریم.» وی در ارتباط با آتش سوزی اخیر در ایالت پنجاب که حدود 140 کشته برجای گذاشت نیز، با انتقاد از «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان، افزود: «قلب 200 میلیون پاکستانی به درد آمده است، ولی نخست وزیر فقط سکوت می کند.»

رهبر حزب اپوزیسیون در سنای پاکستان این را هم اضافه کرد که دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) اینک برای ما تبدیل به شخصیتی بسیار بزرگ شده است، این درحالی است که ما اتمی هستیم و نباید جلوی آمریکا سر خم کنیم.وی داعش را هم دست پرورده «صهیونیسم و استکبار جهانی» دانست و خواستار اتحاد برای نابودی کامل این گروه تروریستی شد.پاکستان در سال 2001 به ائتلاف آمریکایی جنگ علیه تروریسم پیوسته بود. از آن زمان تاکنون این کشور به صحنه حملات تروریستی تبدیل شده است و اوضاع برای تروریست ها به قدری مساعد شده بود که کارشناسان، پاکستان را «بهشت تروریسم» لقب داده بودند.

علاوه بر آتش گرفتن یک تانکر حامل بنزین در ایالت پنجاب، پاکستان طی چند روز اخیر شاهد چندین عملیات مرگبار تروریستی در دو شهر «کویته» و «پاراچنار» نیز بوده است. در این حملات بیش از 100 نفر جان باخته اند. مردم پاراچنار که دولت پاکستان را به کوتاهی در مقابل تروریست ها متهم می کنند، دست به تحصن زده اند و تا امروز، هفت روز است که در تحصن به سر می برند.