آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

پاسخ آموزش و پرورش به برگزاری مجدد امتحانات نهایی

گزارش مجلس درباره «لو رفتن سوالات امتحانی» هنوز نهایی نشده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه گزارش «لو رفتن سوالات امتحان نهایی» هنوز نهایی نشده است، گفت: گزارش های مردمی بسیاری به دست ما رسیده است که در جلسه هفته آینده این کمیسیون بررسی می کنیم.

جبار کوچکی نژاد به فارس گفت: بخشی از سوالات امتحان نهایی در جنوب کشور افشا شده که کارمند یکی از حوزه های امتحانی هم جزو افراد دستگیر شده است و آموزش و پرورش هم این مسئله را تایید کرده است.

کوچکی نژاد ادامه داد: این مسئله برای دانش آموزان و والدین آنها بسیار مهم است و مجلس هم پیگیر این تخلفات است.

وی افزود: افرادی که مدارکی از افشای سوالات امتحانات نهایی دارند می توانند این مستندات را در اختیار نمایندگان مجلس برای تکمیل گزارش قرار دهند.

پاسخ آموزش و پرورش به برگزاری مجدد امتحانات نهایی

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره سرانجام برخورد با تخلفات و کلاهبرداری های صورت گرفته در زمینه خرید و فروش سوالات امتحان نهایی به ایسنا گفت: پلیس فتا مرجعی است که می تواند درباره دستگیرشدگان کلاهبردار که اقدام به خریدوفروش سوالات امتحان نهایی در فضای مجازی کرده اند، پاسخ دهد.عبدالرسول عمادی افزود: افرادی که توسط پلیس دستگیر شده اند سوالات جعلی به مردم می فروختند و کلاهبردار بودند و اگر دانش آموز مال باخته ای وجود دارد که پول داده باید شکایت کند. ما به لحاظ حقوقی شاکی کلاهبرداران نیستیم، زیرا سوالات واقعی ما را نفروختند بلکه اقدام به جعل کرده اند و مالباختگان باید مراجعه کنند و پیگیر حقشان شوند.

عمادی درباره بررسی های انجام شده پیرامون لورفتن سوالات واقعی امتحانات دروسی چون زبان فارسی و عربی در چندین مدرسه پیش از شروع امتحان و احتمال برگزاری مجدد امتحان نهایی، گفت: سوالات واقعی که به صورت محدود در فضای مجازی منتشر شد، درست در زمانی رخ داد که دانش آموزان سرجلسه امتحان بودند و از نظر ما تاثیری روی روند کلی امتحان نداشته و امکان سوءاستفاده از اینها 10 دقیقه قبل از شروع امتحان وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه پیگیری های لازم برای برخورد با عوامل متخلف مدرسه که دقایقی قبل از شروع امتحان اقدام به انتشار سوالات کرده بودند در یکی دو مورد صورت گرفته است، اظهار داشت: لورفتن سوالات گسترده و موثر روی امتحان نبوده و امکان بهره برداری وجود نداشته است که لازم باشد مجددا امتحانات تکرار شود.