آرشیو یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۰
فرهنگ و هنر
۱۶

رضا بهبودی: معجونی «لیو» را سر پا نگه داشته است

محمدحسن معجونی مدتی است نمایش «ماجرای مترانپاژ» نوشته الکساندر وامپیلوف و ترجمه کیوان سررشته را برای اولین بار در ایران در تماشاخانه پالیز به صحنه برده است. رضا بهبودی درباره بازی در نمایشی که برای اولین بار در ایران اجرا می شود، گفت: لذت حضور در چنین نمایشی به این است که در ایران اجرایی نداشته است بنابراین عقبه درست یا غلطی پشت آن نیست.

به گزارش جام جم و به نقل از مشاور رسانه ای گروه این نمایش، او گفت: حسن معجونی با توجه به تجربه خوبی که دارد، مسیر را درست انتخاب کرده و گوشزدهایی به ما می کند که اجرای درست و به قاعده و ماندگار از نویسنده ناکام و مهجور روسی؛ الکساندر وامپیلوف به جا بماند. یک سال پیش متنی از او به اسم «شکار مرغابی» در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت که من ندیدم، اما در جریان بودم و به این دلیل که در کشور ما تابه حال اثری از او اجرا نشده است، می گویم در کشور ما مهجور است.

بهبودی درباره ویژگی های مطرح نقشی که در نمایش «ماجرای مترانپاژ» بازی می کند، توضیح داد: او نماینده همه آنهایی است که تحت یک سیستم پرورش یافته اند و سعی کرده اند به گونه ای رفتار کنند که مطیع باشند. این همان نکته ای است که در اجرای «ماجرای مترانپاژ» سعی داشتیم نمایش دهیم.

او درباره ویژگی گروه تئاتر لیو و پایداری آن تا این زمان گفت: در هسته های اولیه تشکیل گروه هم کلاسی بودن، شناخت اعضا از هم و... مقوم گروه بوده و در ادامه حتما نظارت سرپرستی و هدایت حسن معجونی بسیار موثر بود. لازم است زیبایی شناسی و فهم مشترک بین ما وجود داشته باشد که دارد، منجر به پابرجایی کمی و کیفی ما شده. رفاقت، مدیریت و همدلی و زیبایی شناسی گروه لیو به ماندگار شدن فعالیت های آن تا امروز کمک کرده است.