آرشیو یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۰
فرهنگ و هنر
۱۶

مشاغل مردانه درویش در گلستان

مجموعه نقاشی های مریم درویش با عنوان «مشاغل مردانه» در گالری گلستان به نمایش درآمد.

مریم درویش که این روزها نمایشگاه نقاشی هایش با عنوان «مشاغل مردانه» در گالری گلستان برپاست به ایران آرت گفت: این مجموعه با تفاوت هایی نسبت به مجموعه قبلی من با عنوان «زن ها و مبل ها» که در گالری والی به نمایش در آمده بود، خلق شده است. نکته ای که من می خواستم در مجموعه قبلی مطرح کنم تنها ایجاد یک حس بود. ما در آن تابلوها دخترانی را می دیدیم که تنها در جایی نشسته بودند. من در آن مجموعه صورت ها را حذف کرده بودم چرا که صورت موجب آن می شود که ما یک آدم را بشناسیم و در حقیقت با حذف صورت به عنوان منبع درک و شناخت هویت، این نقاشی ها را به همه زن ها تعمیم دادم.

این هنرمند نقاش درباره مجموعه جدیدش با عنوان «مشاغل مردانه» گفت: من در مجموعه جدید وارد فضاهای اجتماعی شدم و آدم های من نیز بالطبع وارد این فضا شده اند و در حال انجام کاری هستند. درویش در پایان گفت: آثار این مجموعه همگی با تکنیک رنگ و روغن بوده و مانند نمایشگاه قبلی ام در گالری والی، تعداد آثار این نمایشگاه نیز ده اثر است.

نمایشگاه «مشاغل مردانه» مریم درویش تا 14 تیرماه در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 میزبان علاقه مندان است.