آرشیو شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۵
ورزش
۱۸

تائید بازی روسیه با ایران توسط «موتکو»

ویتالی موتکو، معاون نخست وزیر روسیه که در عین حال ریاست اتحادیه فوتبال این کشور را به عهده دارد، خبر داد تیم روسیه در آستانه برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی ایران قرار دارد.او در این باره به خبرنگاران توضیح داد: «تیم ملی روسیه دو بازی دوستانه برگزار خواهد کرد.

سرمربی تیم می خواهد شاگردانش با یک تیم آسیایی و یک تیم آمریکایی بازی کنند، چون بر این باور است که روسیه باید تقابل با سبک و بازی های متفاوت را تجربه کند. ما برنامه ای در پاییز برای بازی با ایران پیش رو داریم، اما هنوز قراردادی (بین اتحادیه فوتبال روسیه و فدراسیون فوتبال ایران) به امضا نرسیده است. بازی با تیم ملی ایران در ورزشگاه لوژنیکی مسکو برگزار نخواهد شد و ورزشگاه دیگری را برای این بازی انتخاب می کنیم.»

تیم ملی روسیه پیش از این در دیداری دوستانه در ماه فوریه در ابوظبی امارات به مصاف ایران رفت و با نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد. روس ها اما در گذشته سه بار برابر تیم ملی ایران قرار گرفته اند و در هر سه مورد به پیروزی رسیده اند که عبارتند از: پیروزی 2 بر یک در بازی های المپیک سال 1976، برتری یک بر صفر در سال 1978 و برد 2 بر صفر در سال 1985.