آرشیو سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۴۰
جهان
۲۰

اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران «ارتش جنوب سوریه» تشکیل می دهد

آغاز دور هفتم مذاکرات ژنو با هدف احیای صلح در سوریه

گروه جهان/ دور هفتم مذاکرات صلح ژنو با هدف احیای صلح در سوریه در شرایطی آغاز به کار کرد که طی حمله اشتباهی جنگنده های ائتلاف به پایگاه نیروهای سوریه دموکراتیک 40 نیروی کرد در رقه کشته شدند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی تلاش دارد از طریق تشکیل «ارتش جنوب سوریه» در مرز با جولان اشغالی به مقابله با نفوذ ایران در منطقه اقدام کند. به گزارش ایسنا به نقل از سایت سیریانیوز، روز گذشته مذاکرات صلح ژنو با حضور نمایندگان هیات دولت سوریه به ریاست بشار جعفری، مخالفان و طرف های مشخص از جمله استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه آغاز به کار کرد. در همین ارتباط «رمزی عزالدین رمزی»، معاون فرستاده سازمان ملل به سوریه با مثبت ارزیابی کردن آتش بس در جنوب سوریه اعلام کرد در نشست حاضر چهار موضوع دولت انتقالی، قانون اساسی،

برش

به گزارش شرق الاوسط، رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا از طریق تشکیل «ارتش جنوب سوریه» مشابه «ارتش جنوب لبنان» جهت استقرار در جنوب سوریه و در مرز با جولان اشغالی و مرزهای اردن به مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه اقدام کند. به گزارش داده های سازمان اطلاعات عراق، گفته شده هدف از ایجاد این ارتش ممانعت از «کنترل نیروهای حزب الله و یگان های متحد با ایران بر ارتفاعات جولان» پس از پایان عملیات علیه داعش و عقب نشینی نیروهای امریکایی از منطقه است.

انتخابات و مبارزه با تروریسم مورد گفت و گو قرار می گیرد. همچنین «یحیی العریضی»، یکی از سخنگوهای هیات مخالفان خواهان تعمیم آتش بس برقرار شده در جنوب سوریه به دیگر مناطق شد. العریضی درباره مذاکرات ژنو گفت: ژنو مکان مهمی است و چه بسا صلح و آزادی را برای سوریه رقم بزند. به گزارش داده های سازمان اطلاعات عراق، 13 فرمانده داعشی در حملات روسیه از طریق اتاق عملیات چهارجانبه که مقر آن در بغداد است به منطقه المیادین سوریه کشته شدند. اتاق هماهنگی چهارجانبه شامل عراق، سوریه، ایران و روسیه است که برای هماهنگی در جهت مبارزه با تروریسم تشکیل شده است. در ماه مه میلادی درخواست «اتاق هماهنگی چهارجانبه» برای تامین امنیت مرزهای عراق و سوریه مطرح شد. در همین حال جنگنده های ائتلاف ضد داعش نیز در یک حمله اشتباهی به پایگاه نیروهای سوریه دموکراتیک باعث کشته شدن 40 نفر از این نیروها در رقه شدند.