آرشیو سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۴۰
جهان
۲۰
خبر

قلیچدار اوغلو: عدالت را از کف خیابان ها به دست می آوریم

گروه جهان/ رهبر جناح مخالف ترکیه در گردهمایی شرکت کنندگان در تظاهرات 25 روزه آنکارا تا استانبول، با ستودن تظاهرات «عدالت»، متعهد شد که روند به چالش کشیدن اقداماتی که مقام های دولت آنکارا پس از کودتای سال گذشته انجام دادند، ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کمال قلیچدار اوغلو خطاب به صدها هزار تن از شرکت کنندگان در این تظاهرات تصریح کرد: ما دیوارهای هراس را خواهیم شکست. آخرین روز تظاهرات عدالت ما آغازی جدید و قدمی نو محسوب می شود. این چهره جناح مخالف ضمن متهم کردن دولت به استفاده از شیوه های دیکتاتوری، از آنکارا خواست وضعیت فوق العاده را که از زمان کودتا بدین سو برقرار است، لغو کرده و اقدام به آزادی خبرنگاران از زندان ها کند. قلیچدار اوغلو همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر، نظام قضایی در ترکیه دچار سیاست زدگی شده و اختیارات پارلمان نیز محدود شده و تنها جا برای طرح درخواست های ما جهت تحقق عدالت کف خیابان ها است.

این اظهارات در حالی بیان شده است که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا که به ترکیه سفر کرده است، در مراسم افتتاحیه کنفرانس جهانی نفت در استانبول که در آن جایزه ای را به پاس چهار دهه فعالیت در حوزه صنعت نفت دریافت کرد، شهامت مردم ترکیه را در دفاع از دموکراسی در مقابل کودتای سال گذشته در این کشور مورد تقدیر قرار داد.