آرشیو سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۰۸
ورزش
۱۸

معرفی سومین رئیس فدراسیون زن

زهرا اینچه درگاهی ریاست ژیمناستیک را برعهده گرفت

روز گذشته یک روز مهم برای مدیریت بانوان در عرصه ورزش بود. زهرا اینچه درگاهی در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک با کسب اکثریت آرا پیروز شد و ریاست این فدراسیون را برعهده گرفت. اینچه درگاهی سومین رئیس فدراسیون زن در بین روسای کنونی فدراسیون ها محسوب می شود. گلنار وکیل گیلانی و فاطمه هاشمی هم ریاست فدراسیون های چوگان و ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضا را برعهده دارند.

زهرا اینچه درگاهی که دارای تحصیلات دکترا در رشته طب فیزیکی و توان بخشی است، 11 سال عضو تیم ملی ژیمناستیک بوده و 10 سال هم مربیگری تیم ملی بانوان را برعهده داشته است. او در یک دهه گذشته هم سمت های مهمی در فدراسیون ازجمله نایب رئیسی داشته است.

او اولین رئیس فدراسیون زن در تاریخ ژیمناستیک ایران محسوب می شود و انتخابش به عنوان رئیس این فدراسیون مهم با استقبال خانواده ورزش روبه رو شد. مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در این باره گفت: «من از یک جهت خوشحالم که در میان جمع کاندیداهایی که همه مرد بودند، به این خانم رای داده شد. این ظرفیت در بانوان کشورمان وجود دارد. بانوان در سال های مختلف نشان داده اند که در این رقابت ها جا دارند و می توانند برنده از میدان بیرون بیایند. در ورزش کشور نیز این موضوع مورد توجه است و دولت می خواهد موانع حضور زنان را در مدیریت ورزشی برطرف کند. ما می خواهیم از حضور زنان در مدیریت های استانی نیز استفاده کنیم».

زهرا اینچه درگاهی پس از پیروزی در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک قول حضور این رشته در المپیک 2024 را داد: «با توجه به دیربازده بودن این رشته قول حضور در المپیک توکیو را نمی توان داد اما برنامه های زیادی برای آن داریم. من طرح برنامه های خود را در قالب یک ساله در مجمع توضیح دادم اما در بخش گسترش پایگاه های قهرمانی در کشور و توسعه ژیمناستیک در مدارس و خیلی از موارد دیگر برنامه های زیادی خواهیم داشت. تیم های ملی باید بازسازی و احیا شوند. روی ماده 88 نیز باید کار کنیم». او درباره اهداف و برنامه های خودش در ژیمناستیک زنان گفت: «ما می خواهیم رقابت های بین المللی و مسابقه های کشورهای اسلامی را دوباره از سر بگیریم و اقدامات خوبی را در جهت ژیمناستیک زنان در ایران داشته باشیم».