آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ساخت 48 هزار واحد مسکن مهر برای زنان سرپرست خانوار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از در دست ساخت 48 هزار واحد مسکن مهر برای زنان سرپرست خانوار در سطح کشور خبر داد.

خرم آباد- خبرنگار کیهان: علی ربیعی در حاشیه افتتاح مسکن مهر مددجویان بهزیستی خرم آباد در جمع خبرنگاران افزود: این واحدها از 2 سال پیش با همکاری بنیادهای مسکن و مستضعفان و خیرین آغاز شده و هر ماه تعدادی از آنها افتتاح می شود. وی گفت: حدود 2 هزار واحد مسکن مهر ویژه مددجویان تحت حمایت در سطح کشور تاکنون افتتاح شده و در این سفر نیز 100 واحد در لرستان به بهره برداری رسید و یک هزار و 600 واحد دیگر نیز در سطح این استان در حال احداث است.

وزیر کار همچنین در همایش علمی تخصصی مدیران ارشد بهزیستی کشور در خرم آباد گفت: قصد داریم با افزایش بودجه صندوق کارآفرینی تا 30 درصد مبلغ آن را به 400 میلیارد ریال برسانیم. ربیعی گفت: قصد داریم با پرداخت سهم مزد با کارفرما شریک شویم. اما هنوز این موضوع به مرحله اجرا نرسیده اما با تامین منابع امیدواریم بتوانیم در راستای ارزان کردن نیروی کار گام اساسی برداریم.

وزیر کار در سفر به خرم آباد بزرگترین کارخانه تولید محصولات پودری غرب کشور را افتتاح کرد. این کارخانه روزانه 180 تن شیر برای تولید شیرخشک و آب پنیر از دامداران خریداری خواهد کرد. با افتتاح این کارخانه شرکت شیر پگاه لرستان به قطب تولید شیرخشک غرب کشور تبدیل می شود.

در سفر ربیعی به لرستان 22 طرح فعالیت اقتصادی و اجتماعی مددجویان علاوه بر اهدای خانه مهر به خانواده های معلولان افتتاح شد که 103 مورد اشتغال برای معلولان در این طرح ها ایجاد شده است.

ربیعی در گفت وگو با خبرنگاران از تبدیل سازمان کارآفرینی به کلینیک های کارآفرینی برای پرورش نخبگان در استان ها خبر داد و افزود: تلاش می شود این سازمان تداخلی با سازمان های صنفی مثل اتاق ها نداشته باشد. وی گفت: این طرح در ابعاد مختلف بررسی شده و دولت آن را اصلاح کرده است. وی گفت: 100 میلیارد ریال سهم صندوق کارآفرینی امید در لرستان را با وام ارزان قیمت افزایش دادیم که در صورت جذب سرمایه بیشتر این وام افزایش می یابد.