آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کاهش کشف ماهواره و اقلام ضد فرهنگی در کشور

در 2 ماه نخست امسال علی رغم کشف بیش از 22/5 میلیارد تومان ماهواره و اقلام ضد فرهنگی، شاهد کاهش کشفیات این کالاهای ممنوعه هستیم.

قاسم خورشیدی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به کشفیات تجهیزات دریافت امواج ماهواره در 2 ماه نخست امسال اظهار داشت: با توجه به آمار عملکرد دستگاه های کاشف، طی دو ماه ابتدایی سال 96، بیش از 453 هزار دستگاه تجهیزات ماهواره ای قاچاق کشف شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این در حالی است که بر اساس آمار دو ماهه نخست سال 95، کشفیات تجهیزات ماهواره ای بیش از 464 هزار دستگاه بود که کشفیات دو ماهه ابتدایی امسال نشان از کاهش 2/4 درصدی دارد.

وی ادامه داد: البته مقایسه ارزش ریالی کشفیات تجهیزات ماهواره ای حاکی از رشد 28 درصدی است؛ یعنی ارزش کشفیات تجهیزات ماهواره ای در سال گذشته، بیش از 20 میلیارد تومان بود که ارزش ریالی دستگاه های مکشوفه در دو ماهه نخست امسال بالغ بر 26/5 میلیارد تومان برآورد شده است.

خورشیدی با تاکید بر اینکه تجهیزات دریافت امواج ماهواره از جمله کالاهای ممنوعه است، در خصوص قاچاق اقلام ضد فرهنگی نیز با ارائه آمار کشفیات به دست آمده در فروردین و اردیبهشت امسال گفت: طی 2 ماه نخست امسال بیش از 22/5 میلیارد تومان اقلام ضد فرهنگی کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی نزدیک به 13 درصد داشته است.

به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی 2 ماه نخست امسال بیش از 993 هزار قلم کالای ضد فرهنگی کشف شده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال 95، این کشفیات در حدود یک میلیون و 138 هزار قلم بود.