آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۵
جامعه
۱۷

لباس ماموران پلیس به دوربین مجهز می شود

جانشین پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: لباس های نیروهای انتظامی در راستای اجرای حقوق شهروندی به دوربین مجهز می شود.

به گزارش جام جم، سردار مهدی معصوم بیگی اظهار کرد: این طرح که از آن به نام «دوربین البسه» یاد می شود بزودی در یکی از استان ها اجرایی خواهد شد.

وی توضیح داد: در راستای صیانت از حقوق شهروندی این دوربین ها تمامی اقدامات مامور کلانتری را به طور مستمر ثبت و ضبط می کند. برخی از افراد برخلاف آنچه رخ داده اقدام به شکایت از ماموران می کنند که با اجرایی شدن طرح دوربین البسه شکایت های نادرست حذف می شود.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا افزود: نصب دوربین روی لباس ماموران موجب استاندارد شدن رفتار کارکنان فعال در مجموعه نیروی انتظامی در مواجهه با شهروندان می شود. همچنین قرار است تعدادی از خودروهای ناجا نیز به دوربین مجهز و در میادین اصلی شهر مستقر شوند. وی بیان کرد: این طرح ابتدا در استان تهران اجرایی می شود تا پس از رفع اشکالات و کاستی های احتمالی در سایر استان های کشور نیز به مرحله اجرا در آید. این مقام مسئول گفت: همچنین سامانه ای تعریف شده که مردم در منزل شخصی و مغازه خود براحتی بتوانند با فشار یک دکمه با پلیس110 تماس حاصل کنند. جانشین پلیس پیشگیری ناجا افزود: در صورت نیاز مردم زنگ مربوطه را فشار داده و از این طریق به سامانه پلیس وصل می شوند که در این باره تاکنون 5000 صنف و منزل در تهران به این سامانه وصل شدند.