آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۵
جامعه
۱۷

راه اندازی خانه های امن برای قربانیان خشونت خانگی

کم نیستند زنانی که از سوی نزدیک ترین اعضای خانواده خود، مورد خشونت شدید قرار گرفته اند و نیاز به حمایت های عاطفی و روانی دارند. مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از گسترش تعداد خانه های امن برای حمایت از این گروه زنان خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد قربانیان خشونت های خانگی و خانواده، زنان هستند و حمایت از زنان در معرض خشونت یا خشونت دیده با محوریت حفظ خانواده و تحکیم این نهاد در اولویت است.

به گزارش جام جم، فریبا درخشان نیا اظهار کرد: سازمان بهزیستی در حوزه خدمات اجتماعی به زنان، بازپروری این قشر، خانه های سلامت به فراخور نیازها، گام های اساسی برداشته اما هنوز راه زیادی باقی است.

وی افزود: خشونت علیه زنان از ویژگی های جامعه در حال گذار است که راهبری امور و گره گشایی از مشکلات زنان آسیب دیده با سیاست خدمات خانه های امن پی گرفته می شود و از سال 92 طراحی خانه های امن در 14استان کشور از جمله استان مرکزی پی گرفته شده است.

درخشان نیا بیان کرد: غربالگری خشونت در مراکز استان ها از سال گذشته به منظور شیوع شناسی رفتار خشونت بار انجام شد و نتایج آن در هر استان به فراخور شرایط و میزان خشونت ها متفاوت بود.

وی هدف از راه اندازی خانه های امن را تامین امنیت برای زنان آسیب دیده و در معرض خشونت عنوان کرد و گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور هستند که باید اقدامات مقابله ای در زمینه خشونت علیه آنان به صورت علمی تقویت شود. البته وضعیت زنان ایران در مقایسه با زنان کشورهای آسیایی و خاورمیانه به واسطه تصویب و اجرای طرح های مترقی بهتر است.

درخشان نیا بیان کرد: مسائل اجتماعی در کشور متولی واحدی ندارد، به همین منظور باید مجموعه ای از سازمان های اجتماعی با هم افزایی، زمینه کاهش آسیب ها را فراهم کنند.