آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۵
اقتصاد
۴

طرح ضربتی بانک مرکزی برای وام ازدواج

بانک مرکزی با هدف کاهش صف دریافت کنندگان وام ازدواج با همکاری 11 بانک، طرح ضربتی اعطای این وام را از ابتدای مرداد تا پایان شهریور در دست اجرا دارد. با اجرای این طرح تعداد افراد در صف به حداقل ممکن کاهش می یابد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، مدیرکل اعتبارات این بانک، در نشست خبری خود ضمن اعلام این مطلب افزود: بانک مرکزی در این طرح می کوشد با کمک بانک های ملی ایران، صادرات ایران، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، قرض الحسنه مهر ایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان و با ابلاغ سهمیه های مربوط به هر بانک، صف دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به کمتر از 50 هزار نفر برساند.

سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی با تاکید بر اجرای قطعی تفاهم نامه بین بانک مرکزی و بانک های عامل این طرح و تسهیل در امر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج گفت: بانک های عامل این طرح برای هر فقره وام ازدواج صرفا باید یک نفر ضامن معتبر اخذ کنند.

این مقام مسئول بانک مرکزی با اشاره به این که بانک های عامل این طرح، باید اعطای وام ازدواج به مناطق محروم را در اولویت قرار دهند، تصریح کرد: این طرح با اولویت پرداخت وام به مناطق محروم و افرادی که زمان بیشتری را در صف انتظار سپری کردند، انجام می شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در راستای اجرای بند (ج) تبصره 16 قانون بودجه سال 1396 با موضوع اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تلاش می کند در پایان شهریور، متقاضیان در صف دریافت وام ازدواج را به حداقل ممکن کاهش دهد.

وی افزود: در حال حاضر صف نیم میلیونی برای دریافت وام ازدواج داریم و بانک مرکزی از یک ماه گذشته بررسی کارشناسی را برای از بین بردن این صف آغاز کرده است. میرمحمد صادقی با اشاره به این که ماهانه بین 70 تا 100 هزار نفر در سامانه قرض الحسنه ازدواج ثبت نام می کنند، تصریح کرد: تعداد وام های پرداختی بانک ها بین 70 تا 80 هزار فقره در ماه است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درخصوص زمان اجرای طرح گفت: این طرح از اول مرداد همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) آغاز می شود و به مدت 9 هفته ادامه دارد. همچنین برای این طرح نظارت عالیه در نظر گرفته شده و بانک ها باید ابلاغیه خود را به قید فوریت به واحدهای اجرایی ذی ربط ارسال کنند.