آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۵
سینما
۱۲

اعتراف داروغه زاده: فیلم های کمدی نازل و سطحی جای فیلم های خوب را گرفته است

ابراهیم داروغه زاده کمتر از 40 روز است به جای حبیب ایل بیگی بر مسند معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تکیه زده است؛ معاونتی که بی شک مهم ترین و چالش برانگیزترین بخش سازمان سینمایی محسوب می شود و بیشتر هم از آن به عنوان محلی برای سانسور و ممیزی فیلم های سینمایی یاد می شود.

داروغه زاده در همان بدو ورود و شروع کار خود، مسئول کمیته ای برای رسیدگی به فیلم های توقیفی سینما شد که در چند وقت اخیر به یکی از مهم ترین سوژه رسانه های سینمایی تبدیل شده است. علاوه بر این به نظر می رسد داروغه زاده در همین مدت کم، تصمیم هایی گرفته یا نظراتی داده است که باعث شده در بین جماعت سینمایی حرف و سخن هایی از سخت گیری های زیاد او در بخش ممیزی پیچیده شود؛ مساله ای که او نه تنها آن را رد نمی کند، بلکه بر آن تاکید هم دارد.

داروغه زاده این نظرات قاطعانه را در حالی مطرح کرده که در عین حال معتقد است، فیلم هایی همچون «خانه پدری»، «آشغال های دوست داشتنی» و «عصبانی نیستم» با توجه به بازنگری ها و اصلاحاتی که انجام شده، مشکلی برای اکران ندارند. داروغه زاده همچنین گفته است فیلم های کمدی نازل و سطحی جای فیلم های هنری و جدی و خوب را گرفته است.