آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۹
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

شنای موزون بانوان بحث تازه ای نیست

رضوانی: مسابقه فقط داخل ایران

موضوع شنای موزون بانوان بحث تازه ای نیست و تاکنون بارها راه اندازی مسابقه هایی در این زمینه به گوش رسیده است، اما این بار فدراسیون شنا اعلام کرده است برای برگزاری مسابقات داخلی این رشته در کشور با محدودیتی رو به رو نیست.

با آمدن مسعود سلطانی فر به وزارت ورزش و جوانان نگاه او به ورزش بانوان کاملا حاکمیتی و نظارتی بوده است و وی با تیم تصمیم گیرنده اش در وزارت ورزش و جوانان بارها از فعالیت های ورزشی زنان ایران در مسابقه های بین المللی حمایت کرده اند.

موضوع حمایت از ورزش زنان البته فعالیت های درخور تحسینی از سوی بانوان ورزشکار به همراه داشت و بسیاری از ورزش ها با گرفتن مجوزهای بین المللی قهرمانان خوبی را مطرح و معرفی کردند تا جایی که محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا می گوید فدراسیونش محدودیتی برای برگزاری شنای موزون بانوان ندارد.

رضوانی با اشاره به این که این رشته در ایران علاقه مندان زیادی دارد و مسابقات آن فقط داخلی است، ادامه می دهد: برای حمایت از علاقه مندان این رشته سال گذشته یکی از مدرسان مطرح روسیه به منظور برگزاری دوره های آموزشی به ایران آمد و 30 مربی حاضر در این دوره با آخرین دانش های مربوط به این رشته آشنا شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که درحال حاضرکدام استان ها بیشترین علاقه مند به این رشته را دارد، می گوید: سال گذشته در مسابقات قهرمانی این رشته، نمایندگان 14 استان شرکت داشتند اما بیشتر علاقه مندان به این رشته از استان های تهران، اصفهان و فارس بودند. رئیس فدراسیون شنا، شیرجه وواترپلو با اشاره به این که این رشته به دلیل علاقه مندان زیاد خود مورد حمایت وزارت ورزش و این فدراسیون قرار دارد، گفته است که مسابقات قهرمانی شنای موزون طبق برنامه در نیمه دوم سال 96 برگزار می شود.