آرشیو شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۰
ورزش
۱۸

تاج: بازی دوستانه با عراق قطعی شد

رئیس فدراسیون فوتبال از ورزشگاه بین المللی کربلا بازدید کرد تا شرایط برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی کشورمان با عراق را بررسی کند. منابع خبری عراق نوشتند: هیات ورزشی بلندپایه ایران به ریاست مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از ورزشگاه بین المللی کربلا بازدید کردند تا شرایط لازم برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی عراق را در روزهای فیفا دی بررسی کنند. عبدالحسین عبطان، وزیر ورزش و جوانان عراق پیش از این، خبر سفر تاج به عراق را اعلام کرده بود.

در این باره عبدالحسین عبطان وزیر ورزش و جوانان عراق تاکید کرد: بازدید مهدی تاج، رئیس فدراسیون ایران از ورزشگاه های کربلا و نجف ثمر بخش بود و توافق دوجانبه ای صورت گرفت. توافقات همکاری میان تیم های ملی در رده های سنی مختلف و باشگاه های ایران شد.

تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران نیز عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان عراق انقلابی عمرانی را با افتتاح ورزشگاه های فوتبال برای میزبانی از تیم های ملی عراق ایجاد کرده است. ایران با تمام وجود از عراق برای رفع تعلیق های فیفا بر ورزشگاه هایش حمایت می کند تا تیم ملی عراق و باشگاه های عراقی بار دیگر بتوانند در میان هوادارانشان فوتبال بازی کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران افزود: توافق نهایی برای برگزاری دیدار دوستانه در ایام فیفا دی انجام شد و تیم ملی ایران با عراق در این روزها در کربلا به مصاف هم خواهند رفت. البته توافقنامه همکاری میان ورزات ورزش و جوانان عراق و فدراسیون این کشور با ما امضا خواهد شد.

روسیه ایران؛ منهای مسکو

رئیس فدراسیون فوتبال روسیه اعلام کرد، دیدار تدارکاتی تیم های ملی فوتبال ایران و روسیه در شهر مسکو برگزار نخواهد شد.

ویتالی موتکو افزود، بزودی محل برگزاری دیدار دوستانه دو تیم که در روسیه به مصاف هم خواهند رفت، اعلام خواهد شد و قطعا این بازی در مسکو برگزار نخواهد شد.

خبرگزاری های روسیه هفته گذشته از توافق فدراسیون های فوتبال ایران و روسیه برای برگزاری دیداری دوستانه بین تیم های ملی فوتبال دو کشور در 10 اکتبر خبر داده بودند.

تیم های ملی فوتبال ایران و روسیه در فوریه 2011 در ابوظبی امارات در بازی دوستانه ای به مصاف هم رفتند که ایران با نتیجه یک بر صفر مقابل حریف خود به برتری رسید. همچنین در سال های دور تیم فوتبال شوروی سابق نیز سه بار به مصاف ایران رفت که در هر سه بازی موفق به شکست ایران شد.