آرشیو شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۰
ورزش
۱۸

دربی اصفهان و عملکرد فغانی که حالا زیر ذره بین است

مظاهری نباید اخراج می شد؟

دربی اصفهان را سپاهانی ها بردند تا دوباره کادر فنی جدید ذوب آهن زمین و زمان را به هم بدوزد که یک جای کار می لنگد. انگشت اتهام دوباره به سمت داوری است و قضاوت بحث برانگیز فغانی.

کادر فنی ذوب آهن در نشست خبری خود در این مورد گفته است: «به فغانی تبریک می گویم که کمک کرد بازی زیبا و با سرعت خوبی انجام شود. شاید گلی که به ثمر رساندیم در موقعیت درستی بود و شاید گل آنها نیز در موقعیت آفساید به ثمر رسید.»

این اظهار نظر در شرایطی مطرح شده است که با نگاهی دوباره به فیلم بازی می توان یک ایراد بزرگ که البته آن را به شانس ربط داد از این بازی گرفت. جدا از نکاتی که کادر فنی ذوبی ها به آن اشاره کرده است باید گفت در یک صحنه و در دقیقه 34 این بازی رشید مظاهری یک خروج ناموفق به بیرون از محوطه 18 قدم داشت که در صحنه آهسته مشخص است او توپ را با دستانش خارج از محوطه قانونی لمس کرده! آیا اگر دروازه بان ذوب آهن در این بازی و در این دقیقه از میدان اخراج می شد بحث دیگری باقی می ماند؟ اشتباهات داوری در همه بازی ها وجود دارد و بارها اتفاق افتاده که هر تیمی از این ناحیه ضربه خورده باشد اما آن چیزی که وجود دارد این است که به قول خود داوران هیچ قصد و غرضی در این زمینه وجود ندارد.