آرشیو شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۰
ورزش
۹

دستان خالی کونته مقابل رقیب لندنی

دیدار فردا چلسی و تاتنهام به عنوان دو رقیب لندنی بی شک مهم ترین بازی لیگ جزیره در دومین هفته فصل جدید به حساب می آید. اگرچه تاتنهام در این بازی میزبان است اما این اولین بار از سال 1899 تاکنون است که سفیدپوشان لندنی در ورزشگاهی غیر از وایت هارت لین بازی می کنند زیرا تاتنهامی ها منتظر ساخت ورزشگاه جدید خود هستند. در این شرایط ورزشگاه قدیمی ومبلی میزبان این دو تیم خواهد بود.

تیم آنتونیو کونته در حالی پا به این مسابقه می گذارد که تعدادی از بازیکنان کلیدی خود را به همراه ندارد. هفته اول لیگ جزیره به هیچ وجه برای قهرمان فصل قبل بخوبی رقم نخورد. آنها انتظار داشتند که در استمفوردبریج به راحتی از سد برنلی بگذرند، اما علاوه بر شکست 3 بر 2 مقابل این حریف تعدادی از بازیکنان کلیدی خود را نیز برای دیدار مهم هفته دوم از دست دادند. تنها 14 دقیقه از بازی نگذشته بود که گری کیهیل، دفاع وسط چلسی اخراج شد. این پایان کار نبود و در نیمه دوم سسک فابرگاس نیز با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد تا مشکلات تیم کونته بیشتر از پیش شود.

با این اوصاف و شرایط تیم کونته با بحرانی جدی در خط دفاع و میانه برای بازی هفته دوم خود رو به رو است. علاوه بر دو محروم یاد شده، باید ادن هازارد را نیز اضافه کرد که هنوز از بند مصدومیت رها نشده است. از سوی دیگر آنها در فصل نقل و انتقالات تابستانی هافبک کلیدی همچون نمانیا ماتیچ را به منچستر فروختند. در خط حمله نیز دیگو کاستا که فصل پیش بهترین گلزن آنها بود با سرمربی به مشکل خورده و به احتمال فراوان دیگر به چلسی باز نخواهد گشت. از طرف دیگر، خریدهای جدید چلسی هم چندان نتوانستند بازی قابل قبولی از خود ارائه دهند. آنتونیو رودریگر بسیار کم رقم حاضر شد و جرمی بوگا با اخراج کیهیل قربانی شد. همین موارد باعث شده طرفداران چلسی این سوال را مطرح کنند که آیا سرنوشت مورینیو پس از قهرمانی با چلسی، برای کونته نیز تکرار خواهد شد؟