آرشیو شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۰
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

دلیریان: روسیه هم جوانگرایی کرده است

محمد دلیریان سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی ایران معتقد است اگر ملی پوشان اعزامی به رقابت های جهانی در حد و اندازه واقعی خودشان کشتی بگیرند، روی سکو خواهیم رفت.

دلیریان درباره شرایط تیم ملی گفت: تیمی جوان و کم تجربه از نظر حضور در رقابت های جهانی داریم، اما این شرایط تقریبا در تمامی تیم های دیگر مثل روسیه هم وجود دارد و تیم های بزرگ بعد از المپیک 2016 ریو دست به جوانگرایی و خانه تکانی در ترکیب تیم های قبلی خود زدند. مطمئنا هدف اصلی تمامی مدعیان اصلی کشتی فرنگی جهان، حضوری موفق در المپیک 2020 است که حضور در رقابت های جهانی فرانسه به عنوان نخستین گام در این برنامه بلندمدت است.

دلیریان درباره بخت مدال آوری این تیم با حضور جوانان ادامه داد: من به این تیم ایمان دارم و معتقدم این جوانان به خوبی می دانند که در چه راهی گام نهاده اند. جایی که امروز آنها ایستاده اند، چندی پیش در اختیار بزرگان جهان و المپیک بود که برای ایران افتخار آفریدند. ملی پوشان امروز ایران به خوبی به این نکته باور دارند که باید خودشان را اثبات کنند و همین مساله، قدرتمندترین سلاح آنها در رقابت های جهانی است.

دلیریان به قرعه در رقابت های جهانی فرانسه نیز اشاره کرد و گفت: قرعه کشتی گیران در رقابت های جهانی پیش رو از اهمیت زیادی برخوردار است. در بسیاری از میادین بزرگ جهانی و المپیک، بحث شانس و قرعه در سرنوشت قهرمانی تاثیر منفی یا مثبت داشته است. مثلا یک قرعه سخت، ممکن است باعث حذف یک قهرمان بزرگ شود و یک قرعه راحت و مناسب هم بتواند مسیر صعود بی دردسر کشتی گیران رده پایین تر را به فینال هموار سازد.