آرشیو دوشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۲
فوتبال ایران
۱۱

نظارت بر پول بلیت های فروخته شده در ورزشگاه آزادی چگونه است؟

آفساید خارج از زمین فوتبال

با هر فرمول ریاضی هم که قرار باشد حساب کنیم تقریبا سالی 20 میلیارد تومان درآمد خالص از بلیت فروشی باقی می ماند. به عبارتی، تقریبا در سال دو میلیون نفر به ورزشگاه آزادی می روند که با احتساب بلیت ده هزار تومانی رقم فوق به دست می آید؛ در حالی که خیلی از بلیت ها رقم بیشتری دارد و در سال بیش از دو میلیون نفر راهی آزادی می شوند.

حال نکته این است که هیچ زمانی، کسی نیامده در این باره توضیح بدهد که این رقم هنگفت کجا می رود؟ جالب اینجاست که هنوز هم پرسپولیس و استقلال سهمی از این بلیت فروشی ها ندارند و هر بار که ماجرای این بلیت فروشی ها مطرح می شود یک جواب آشنا به گوش می رسد؛ سرخابی ها بدهکارند و این پول برای بدهی های آنها کسر می شود. حال سوال اینجاست چرا یک بار برای همیشه آمار بدهی های پرسپولیس و استقلال رسانه ای نمی شود تا این دو باشگاه هم تکلیف خودشان را بدانند؟ تیم های پرطرفدار تهرانی بارها و بارها تقاضا کرده اند که نظارت کامل بر بلیت فروشی ها و پول های حاصل از آن وجود داشته باشد و گزارش مالی شفاف هر فصل ارائه شود که تاکنون پاسخی روشن دریافت نکرده اند.

داستان از این قرار است هر بار پای پول بلیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به میان می آید می گویند پول حاصل از این درآمد برای بدهی دو باشگاه برداشته می شود، اما نکته اینجاست چند سالی است این پول ها پرداخت نشده و برخلاف ادعای آقایان، پولی به مجموعه ورزشی آزادی داده نشده است. سرخابی ها برای هر بازی باید 58 میلیون تومان به ورزشگاه بدهند که قرار بوده این پول از فروش بلیت های آنها تامین شود، اما ظاهرا این پول به مجموعه پرداخت نشده است!

لزوم توجه به صندلی های شماره دار

با توجه به این که ورزشگاه آزادی صندلی هایش شماره گذاری شده و همه چیز مهیاست تا مثل ورزشگاه های خارجی تماشاگران سر جای خودشان بنشینند. این کار در مقطعی انجام شد، اما هنوز به آن سطح نرسیده است که هواداران از جای خودشان مطمئن باشند و روی صندلی های شماره گذاری خودشان بنشینند. ظاهرا این کار از روی عمد انجام می شود تا کسی آمار دقیق بلیت های فروخته شده را نداند!