آرشیو چهارشنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۴
اقتصادی
۴

برای نخستین بار، ورق نقش دار در فولاد مبارکه اصفهان تولید شد

کارشناس برق و اتوماسیون واحد ورق گالوانیزه و رنگی کارخانه فولاد مبارکه از تولید ورق های نقش دار در این کارخانه خبر داد.

اصفهان- خبرنگار کیهان: داریوش احمدپور اظهار کرد: با توجه به نیاز بازار و ارزش افزوده بالایی که محصولات رنگی دارای پوشش فیلم دارند، واحد ورق گالوانیزه و رنگی فولاد مبارکه تولید ورق های نقشدار در شرکت را آغاز کرده است.

وی افزود: شرکت سازنده ماشین نقش دهنده ورق به دلیل تحریم حاضر به ارائه خدمات نبوده و به همین دلیل کارشناسان فولاد مبارکه تصمیم گرفتند با اتکا به دانش فنی و تجارب خود این دستگاه را به بهره برداری برسانند.

کارشناس برق و اتوماسیون واحد ورق گالوانیزه و رنگی فولاد مبارکه ادامه داد: بعد از انجام تمام مراحل ساخت دستگاه، کلیه حرکت های دستگاه تست و اصلاحات لازم روی برنامه ها و دستگاه های کنترلی آن انجام شد تا موفق به راه اندازی و تست سرد دستگاه مذکور شدیم.

احمدپور در خصوص کاربردهای این محصول گفت: در فرایند تولید این محصول می توان نقش ها و الگوهای مختلف و متنوعی از جمله نقش چوب، نقش تیتانیوم و نقش سنگ را بر روی ورق اعمال کرد.

وی تصریح کرد: از این ورق ها با توجه به نوع نقش اعمال شده می توان در تولید بدنه انواع لوازم خانگی مثل یخچال و لباسشویی، دکوراسیون داخلی منازل و بخش های داخلی سالن اجلاس و نمای داخلی ساختمان ها بهره برد.

کارشناس برق و اتوماسیون واحد ورق گالوانیزه و رنگی فولاد مبارکه اضافه کرد: در صورت تامین با خاصیت ضداشعه ماورای بنفش می توان محصولات تولید شده با این تجهیزات را در نمای بیرونی ساختمان ها PET فیلم نیز استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر می توان با این دستگاه 13 تن محصولات نقشدار تولید کرد که در صورت نیاز بازار با انجام اصلاحات نهایی عملکرد ماشین، امکان افزایش تولید هم وجود دارد.