آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۷۷
ایران زمین
۱۹

بازگشت نیمی از واحدهای صنعتی راکد کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید

نیمی از واحدهای تولیدی راکد درکهگیلویه و بویراحمد ظرف 3 سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش ایرنا، «سید موسی خادمی»، استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بیش از 60 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی در سال های 92 و 93 راکد یا نیمه فعال بودند. هم اینک کمتر از 35 درصد این واحدها راکد هستند و ظرف 3 سال گذشته 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند. وی با بیان اینکه دولت یازدهم امسال 500هزار میلیارد ریال در قالب بسته های اشتغال و رونق تولید تخصیص داده، گفت: سهم کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه افزون بر 15 هزار میلیارد ریال است که بخش عمده ای از آن به صنایع کوچک اختصاص یافته است. این میزان تسهیلات برای نوسازی، بهسازی و تامین سرمایه در گردش طرح های توسعه ای و اقتصادی، رونق و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در بخش های مختلف هزینه خواهد شد. وی ادامه داد: سهم استان از مجموع بیش از 160هزار میلیارد ریال اعتبارات تخصیصی برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی و صنعتی در کشور در سال گذشته نیز افزون بر 4 هزار و 50میلیارد ریال بود.هم اینک 444 طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر 270هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.

«سهراب بنام»، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد هم از بهره برداری و بازگشت دوباره 131 طرح و واحد تولیدی و صنعتی ظرف 4 سال گذشته در این استان به چرخه تولید خبر داد واظهار داشت: 68طرح صنعتی ظرف این مدت با سرمایه گذاری 668 میلیارد ریال و اشتغالزایی 721 نفر بهره برداری شد. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 96 درصد از واحدهای صنعتی فعال وغیرفعال این استان در بخش صنایع کوچک است، افزود: 540 قرارداد واحد صنعتی و 242 طرح درحال ساخت وساز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.