آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۷۷
ایران زمین
۱۹
تک خبر

جوجه فلامینگوهای تالاب بختگان به پرواز درآمدند

اغلب جوجه فلامینگوهایی که در روزهای گذشته دربستر خشک دریاچه و تالاب بختگان در فارس گیر افتاده بودند با ابتکار اهالی روستاها و دوستداران محیط زیست شرایط مناسبی پیدا کردند و به دریاچه مهارلو یا آبگیرهای اطراف پرواز کردند.

به گزارش ایرنا، «اسماعیل امیری»، رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس بیان داشت: اوایل مرداد 96 تعدادی جوجه فلامینگو در بستر خشک تالاب و دریاچه بختگان در دام خشک شدن دریاچه افتادند. با مشورت صاحب نظران و تشکیل جلسه کمیته بحران، ساخت کرت و ذخیره آب در محل زیست فلامینگوها که ترکیبی از تجربه و عمل و دانش بومی بود اجرا شد.

امیری اظهار داشت: با ساخت کرت های نسبتا عمیق به تعداد 18 فقره و با توجه به سطح ایستایی بالای آب مقدار مناسبی آب در این کرت ها جمع و مواد غذایی و آب مورد نیاز با شرایط حداقلی و دست ساز انسان تا آماده شدن جوجه ها برای پرواز فراهم شد. برخی از جوجه ها در این مدت بزرگ شده و قدرت پرواز پیدا کردند.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: اغلب جوجه فلامینگوهایی که بزرگ شدند، پرواز کردند و با دیدن نخستین آب در حاشیه استخرهای آب شهرستان استهبان فرود آمده اند که این موضوع به محیط زیست شهرستان استهبان گزارش شد و با هماهنگی صورت گرفته این فلامینگوها به دریاچه مهارلو منتقل و رها سازی شدند.