آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۷۷
سیاسی
۲۱

رایزنی معاون ظریف با مقامات لبنانی

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در سفر به لبنان و در دیدار با شخصیت های برجسته اکثریت جریان های سیاسی و مذهبی مطرح این کشور بر اهمیت وحدت داخلی در این کشور و همکاری تهران و بیروت در کمک به حل بحران های منطقه ای تاکید کرد. در همین راستا حسین جابری انصاری عصر سه شنبه با سعد حریری نخست وزیر لبنان دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و تحولات منطقه و لبنان گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، جابری انصاری در این دیدار با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط با لبنان؛ گفت وگو، تفاهم و شراکت سیاسی را راه حل خروج از بحران های منطقه ای دانست و لبنان را نمونه خوبی از توافق ملی و همزیستی داخلی برشمرد. وی همچنین با تایید این موضع حریری که دو خطر رژیم صهیونیستی و تروریسم لبنان و منطقه را تهدید می کند، اظهار کرد: این دو تهدید، زمینه مشترکی برای گسترش روابط دو کشور و همکاری های منطقه ای است.

جابری انصاری همچنین در سومین روز سفر خود به لبنان با «امین الجمیل» رئیس جمهوری پیشین لبنان دیدار و گفت و گو کرد. الجمیل در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران به مثابه برادر بزرگ برای لبنان است و ما به نقش حمایتی ایران در کمک به ثبات و استقرار لبنان امید داریم. جابری انصاری پس از دیدار با امین الجمیل در گفت و گو با خبرنگاران، شایعه میانجیگری بین حزب الکتائب با احزاب حاضر در دولت لبنان را رد کرد. حزب الکتائب به دلیل اختلاف های سیاسی با احزاب دیگر، از حضور در دولت ائتلافی خودداری کرد. معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این باره گفت که ملت لبنان و گروه های لبنانی الگوی توافق و همزیستی هستند و نیازی به وساطت دیگران ندارند. حسین جابری انصاری که از روز دوشنبه به بیروت سفر کرده بود، در خلال این سفر با شخصیت های بلندپایه این کشور همچون میشل عون رئیس جمهوری، نبیه بری رئیس پارلمان، جبران باسیل وزیر خارجه و نیز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد.