آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۵
شهرستان ها
۷

جشنواره ملی پسته در دامغان برگزار شد

چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان برگزار شد.

دامغان - خبرنگار کیهان: دبیر این جشنواره افزود: این جشنواره به شکرانه برداشت پسته، معرفی پسته دامغان، آموزش پسته کاران و صادرات پسته به مدت دو روز در دامغان برگزار شد.

رضا زارع زاده گفت؛ برپایی نمایشگاه تخصصی ادوات کشاورزی، بازارچه سوغات دامغان، تجلیل از پسته کاران برتر، آموزش باغداران، عرضه پسته و پیوستن پسته دامغان به بازار بورس و راه اندازی واحد بورس کشور در دامغان و برگزاری کارگاه های تخصصی پسته از برنامه این جشنواره بود.

وی اضافه کرد: پسته دامغان به عنوان طلای سبز ثبت ملی شده است و اکنون مراحل ثبت جهانی را می گذراند.

زارع زاده همچنین اظهار داشت: مرغوب ترین ارقام پسته کشور در شهرستان دامغان تولید می شود.

وی با بیان اینکه معرفی این محصول به عنوان یک برند در جشنواره ملی پسته ایران یکی از مهم ترین اهداف اولویت دار این جشنواره بود افزود: توسعه صادرات این محصول از استان سمنان به سایر کشورها در دستور کار قرار دارد.

دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته ایران از حضور چهار سفیر کشورهای خارجی خبر داد و گفت: این سفیران از کشورهای چین، افغانستان، روسیه و ونزوئلا مهمان های اختصاصی چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان بودند.

زارع زاده خاطرنشان کرد: کارشناسان دامغانی در بخش های تولیدی و فعالان اقتصادی و صنعتی و تولیدکنندگان پسته از دیگر مهمانان این جشنواره بودند.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره ها ظرفیت های خوبی را در دامغان برای رونق تولید و عرضه این محصول به بازار فروش در داخل و خارج از کشور ایجاد می کند اضافه کرد: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه برای تولید پسته در دامغان در دستور کار است.

جشنواره ملی پسته از 22 تا 24 شهریورماه در دامغان برگزار شد.