آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۵
شهرستان ها
۷

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: تبلیغات هفته دفاع مقدس متناسب با ایام محرم باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تبلیغات محیطی هفته دفاع مقدس متناسب با دهه نخست ماه محرم الحرام صورت گیرد.

شهرکرد- خبرنگار کیهان: جعفر مردانی گرمدره در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به همزمانی دهه نخست ماه محرم الحرام با هفته دفاع مقدس بایستی تمامی برنامه ها و تبلیغات محیطی این ایام متناسب با ارزش های دینی و ملی باشد.

مردانی گرمدره تصریح کرد: نامگذاری یک خیابان در هر کدام از شهرهای چهارمحال و بختیاری به نام «شهدای مدافع حرم» و ترسیم چهره سرداران، فرماندهان، امیران و سرافرازان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس در سطح مرکز استان و یا مراکز شهرستان ها بایستی انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: احداث قطعه ایثار و شهادت در جوار تمامی گلزارهای شهدای استان باید با اولویت صورت گیرد و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری تعویض، مرمت و یا بازسازی تابلوهای دارای تصاویر شهداء در نقاط مختلف استان را در دستور کار قرار دهند.

مردانی گرمدره اظهار کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته از سوی فرمانداری شهرستان سامان به زودی تندیس سردار خلبان شهید نعمت الله اکبری سامانی و ماکت هواپیمای وی در میدان ورودی این شهر نصب می شود.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار استانی و شهرستانی هزینه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی متولی فرهنگ در استان بایستی به منظور ماندگاری آثار شهداء، جانبازان، آزادگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و همچنین با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه های علمی و کارشناسی خود را ارائه و عملیاتی کنند.

وی یادآور شد: نصب تمثال ها، سردیس ها و تندیس های شهداء به عنوان یک نماد بایستی به صورت هنرمندانه طراحی و تهیه و در مکان های عمومی نصب شود.