آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۵
شهرستان ها
۷

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس: اجازه سنگ اندازی برخی مدیران در مقابل پتروشیمی بویراحمد را نمی دهیم

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: با مدیرانی که مقابل پتروشیمی بویراحمد سنگ اندازی کنند برخورد می شود.

غلام محمد زارعی افزود: سال ها شعار توسعه استان با استفاده از صنایع نفت و گاز سر داده شد و بالاخره توانستیم سرمایه گذاری پیدا کنیم که بواسطه فعالیت او بتوانیم از سهم خودمان از نفت و گاز بهره ببریم.

وی با بیان اینکه سال ها در زمینه استفاده از منابع و ظرفیت های استان به ویژه در حوزه نفت و گاز فقط شعار دادیم، افزود: امروز هم با شعار دادن و حرف زدن نمی توانیم حتی یک پله خودمان را صعود دهیم یا در جدول شاخص های توسعه کشور در جایگاه بهتری بایستیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چندین لوله انتقال گاز صادراتی و مصرفی غرب کشور از شهرستان های بویراحمد و دنا می گذرد، بیان کرد: در طول این سالها چه استفاده ای از این خطوط لوله کردیم؟ اگر امروز هم از آنها استفاده نکنیم باز هم عقب می افتیم و استان های دیگر بیکار ننشسته اند ببینند ما کی دل مان بخواهد، پتروشیمی بزنیم و صنایع پایین دست نفت و گاز ایجاد کنیم. زارعی خاطرنشان کرد: حالا بعد از سال ها مجموعه استان به این همدلی رسیده است که یک مجتمع پتروشیمی در شهرستان بویراحمد احداث شود و با توجه به اینکه دولت دیگر مجاز به سرمایه گذاری نیست باید از ظرفیت سرمایه گذار بخش خصوصی بهره می بردیم.

وی با بیان اینکه دغدغه ما در زمینه پتروشیمی بویراحمد، وجود یک سرمایه گذار پای کار بود که هم به لحاظ توان مالی و هم تجربه انجام فعالیت های صنعتی جایگاه ویژه ای داشته باشد، اظهار کرد: خوشبختانه سرمایه گذار ایرانی پتروشیمی بویراحمد هم امتحان پس داده و کارآزموده است و هم بومی است و دغدغه توسعه استان را دارد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از به نتیجه رسیدن فاینانس بین المللی پروژه خبر داد و تصریح کرد: پتروشیمی بویراحمد از سوی وزارت صنعت و معدن به بانک مرکزی به عنوان طرح اولویت دار ملی معرفی شد تا شرایط برای جذب فاینانس خارجی پروژه فراهم شود.

زارعی با اشاره به اینکه مجوز خوراک پروژه هم در مراحل نهایی شدن است، گفت: قطعا پروژه 73 هزار میلیاردی پتروشیمی بویراحمد بسیاری از مباحث مربوط به اشتغال، بیکاری، صادرات و غیره در استان را متحول کرده و بیش از 5هزار شغل مستقیم ایجاد می کند.