آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۵
شهرستان ها
۷

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی خبر داد: اتمام آواربرداری واحدهای آسیب دیده مناطق زلزله زده شربیان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از اتمام آواربرداری کلیه واحدهای آسیب دیده در مناطق زلزله زده شربیان سراب خبر داد.

حافظ باباپور گفت: تعداد واحدهای مسکونی کم دوام آسیب دیده از زلزله شربیان سراب بویژه در روستای ایوق حدود 224 واحد بود که آواربرداری کلیه واحدهای آسیب دیده به اتمام رسیده و در کنار این واحدهای کلا تخریب شده، اکیپ ماشین آلات و عوامل اجرایی بنیاد مسکن آوار برداری 700 واحد دیگر انباری و دامی را به اتمام رسانده است.

وی اضافه کرد: پس از گذشت 20 روز از این حادثه دلخراش، با تلاش شبانه روزی همه همکاران علاوه براتمام آواربرداری کلیه 924 واحد مسکونی و دامی واحد آسیب دیده، پی کنی و اجرای بتن 46 واحد انجام و برای استفاده از تسهیلات وام کم بهره روستایی 45 واحد با بانک مسکن عقد قرارداد شده و حدود 55 واحد آن در مرحله معرفی به بانک قرار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: علاوه بر تسهیلاتی که به منازل مسکونی و واحدهای دامی خسارت دیده اعطا می شود، آوار برداری، نقشه، نظارت وپروانه برای بازسازی و نوسازی منازل نیز به صورت رایگان انجام می شود.

باباپور گفت: برای احداث همه واحدهای آسیب دیده از زلزله شهریور امسال در آذربایجان شرقی از محل اعتبارات بازسازی حدود 200 میلیون ریال وام کم بهره چهار درصد و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و همچنین 150 کیسه سیمان پاکتی بصورت رایگان تحویل متقاضیان و روستائیان آسیب دیده می شود.

تعدادکل واحدهای آسیب دیده از زلزله 4/9 ریشتری ششم شهریور امسال در آذربایجان شرقی، 835 واحد بوده که این حادثه بیشترین تخریب را در روستای ایوق داشته وچ شهر شربیان و نیز دوزدوزان و دیگر روستاهای همجوار از جمله اسماعیل آباد، برنج آباد، کهدولان، ده دولان، سرچشمه ولنجوان از این حادثه آسیب دیده اند.