آرشیو چهارشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۹
جهان
۲۰

افتتاح نخستین پایگاه دائمی نظامیان امریکایی در فلسطین اشغالی

نخستین پایگاه دائمی نظامیان امریکایی در سرزمین های اشغالی فلسطین روز دوشنبه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری دهیل، این پایگاه میزبان ده ها نفر از نظامیان امریکایی بوده و یک سامانه دفاع موشکی در آن استقرار یافته است. «زویکا هایمویچ» سرتیپ نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: قرار بر ایجاد تغییرات عملیاتی همچون تمرین و رزمایش نیست و به این پایگاه به طور عمده به عنوان تلاشی مشترک برای تقویت ظرفیت های دفاعی نظاره می شود. دهیل تاکید می کند که وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) همچنین تاسیسات مستقلی را در صحرای «نگب» اداره می کند که تنها برای شناسایی حمله های موشکی احتمالی به کار گرفته می شود.

این پایگاه تا حد زیادی نمادین است، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که پایگاه جدید پیام آمادگی اسرائیل برای دشمنانش است. فرمانده دفاع هوایی رژیم صهیونیستی در این باره گفت: این پیامی است که نشان می دهد اسرائیل بهترین آمادگی را دارد. پیامی که نشان می دهد اسرائیل برای جواب دادن به تهدیدات خوب عمل می کند.

خبر دیگری از سرزمین های اشغالی حاکی است، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تماس تلفنی در خصوص آشتی ملی گروه های فلسطینی گفت و گو کردند. دو طرف از زمان دیدارشان در اکتبر سال 2016 در دوحه دیگر هیچ گفت و گویی با یکدیگر نداشتند. تماس تلفنی هنیه با عباس در شرایطی صورت می گیرد که این جنبش کمیته اداری خود در نوار غزه را منحل و موافقت با برگزاری انتخابات عمومی را اعلام کرد.