آرشیو چهارشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۹
جهان
۲۰

700 میلیارد دلار، رکورد جدید بودجه نظامی امریکا

مجلس سنای امریکا با اکثریت قاطع آرا، لایحه سیاستگذاری دفاعی را با درنظر گرفتن 700میلیارد دلار بودجه نظامی به ارتش این کشور، به عنوان یکی از بیشترین میزان بودجه ها در تاریخ امریکا را برای ارتش امریکا تصویب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز دوشنبه سناتورهای امریکایی با 89 رای موافق و 8 رای مخالف، این لایحه سیاستگذاری دفاعی را تصویب کردند. این بودجه که در اواخر ماه ژوئن در کمیته نیروهای مسلح سنا با 27 رای موافق و بدون هیچ رای مخالفی تصویب شده بود و قرار است 640 میلیارد دلار برای عملیات های کلیدی پنتاگون مانند خرید تسلیحات، پرداخت حقوق سربازان و دیگر امور درنظر گرفته و 60 میلیارد دلار نیز برای ماموریت های جنگی در افغانستان، عراق، سوریه اختصاص دهد. به موجب این لایحه تجهیزات دفاع موشکی امریکا در پاسخ به خصومت های کره شمالی گسترده تر از هر زمان می شود و اجازه تعطیلی بیش از حد پایگاه های نظامی امریکا را نمی دهد. همچنین براساس این لایحه، وزارت دفاع امریکا 14 موشک رهگیر مستقر در زمین را در پایگاه فورت گریلی در آلاسکا مستقر خواهد کرد و با این حساب مجموع تعداد این موشک ها در این پایگاه به 58 عدد می رسد.

اعتراض نیویورکی ها به حضور ترامپ در سازمان ملل

در نخستین روز حضور رسمی ترامپ در سازمان ملل مردم نیویورک به خیابان ها ریختند و با دادن شعارهایی نظیر «نه ترامپ می خواهیم، نه امریکای فاشیستی و نه کوکلاکس کلان» نزدیک مقر سازمان ملل به استقبال او رفتند. در دنباله این تظاهرات شمار تظاهر کنندگان روبه افزایش گذاشت و در بعد از ظهردوشنبه با وجود دخالت ماموران پلیس و امنیتی نزدیک به 400 نفر از مردم این شهر با در دست داشتن پلاکاردهایی با تصاویری از اعضای دولت ترامپ از جمله مایک پنس، جف سشنز، پال رایان، بتسی دوس وزیر آموزش و پرورش و نیکی هیلی نماینده او در سازمان ملل متحد همه آنها را نمایندگان برتری طلبی سفید پوستان خواندند.