آرشیو سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۳۲
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

عاقبت نقد فروشی در فدراسیون تیروکمان

فدراسیون تیروکمان می خواهد برای فرستادن تعدادی از کمانداران به مسابقات قهرمانی جهان در آرژانتین از هر کدام آنها 16 میلیون تومان بگیرد.

این برای نخستین بار نیست که از فدراسیون تیروکمان صحبت هایی مبنی بر گرفتن هزینه اعزام از ورزشکاران، مطرح می شود. چند ماه پیش هم این فدراسیون برای کمانداران رده های سنی نوجوانان و جوانان اعزامی به اردوی آماده سازی کره جنوبی شرط پرداخت 4000 دلار گذاشته بود.

آرژانتین از 10 مهر میزبان مسابقات تیروکمان نوجوانان و جوانان قهرمانی جهان است. این رقابت ها در دو بخش ریکرو و کامپوند دختران و پسران برگزار می شود و فدراسیون ایران هم قرار است در این بخش ها نماینده داشته باشد.12 کماندار ریکرو و کامپوند در بخش دختران و پسران در ترکیب تیم اعزامی به محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در آرژانتین قرار دارند. کمانداران از 28 شهریور آخرین اردوی آماده سازی خود را برای این رقابت ها در سایت تیر و کمان تهران آزادی آغاز کردند.

خبرگزاری مهر نوشت؛ شماره حسابی از طرف فدراسیون تیر و کمان برای واریز مبلغ 16 میلیون تومان موردنظر در اختیار برخی کمانداران گذاشته شده است. مسئولان فدراسیون ضمن تاکید بر این که موضوع نباید توسط کمانداران و خانواده های آنها رسانه ای شود، به آنها اعلام کرده اند در صورت واریز نکردن این مبلغ اعزام شان لغو شده و افراد دیگری جایگزین خواهند شد.

امید نجاری، رئیس سازمان تیم های ملی تیر وکمان می گوید: با توجه به وضعیت مالی فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان و همچنین هزینه های زیاد

سفر به آرژانتین قصد داشتیم فقط در ریکرو ورزشکار اعزام کنیم. این موضوع با واکنش هایی از طرف ورزشکاران بخش کامپوند و خانواده آنها روبه رو شد.اعزام ورزشکاران ریکرو به طور کامل با هزینه فدراسیون انجام می شود اما اعزام در بخش کامپوند با هزینه خانواده آنهاست که خود آنها این شرایط را قبول کردند.

با این شرایط فدراسیون باید گفت تیروکمان فقط به افراد با توانایی مالی می رسد و برخی از ملی پوشان جوان و نوجوانی که به دلیل مشکلات مالی، خانواده های شان نتوانسته بودند این مبلغ را فراهم کنند با اشک و گریه اردو را ترک کردند تا افراد دیگری که وضعیت مالی بهتری دارند جانشین آنها شوند.