آرشیو چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۳
شهرستان ها
۷

تفاهم نامه راه اندازی کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری بانوان در خوزستان به امضا رسید

تفاهم نامه راه اندازی اولین کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری بانوان خوزستان میان اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان و پارک علم و فناوری استان منعقد شد.

اهواز- خبرنگار کیهان: رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد مرکز رشد بانوان در استان هستیم افزود: 140 شرکت در پارک علم و فناوری خوزستان وجود دارد که از این تعداد 84 شرکت آن دانش بنیان هستند. از این لحاظ خوزستان رتبه هفتم کشور را داراست.

بابک مختاری با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل عمده پارک علم و فناوری خوزستان، مسئله فضا و مکان است، خاطرنشان کرد: هیچ طرح عمرانی در وزارت علوم برای سال جدید برای خوزستان تعریف نشده است.

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: دولت به جایی رسیده که بحث اشتغال از طریق سیستم دولتی میسر نیست به همین دلیل یکی از مجاری تولید شغل شرکت های دانش بنیان هستند.

وی با بیان اینکه خوزستان جزو معدود استان هایی است که تولیدات شرکت های دانش بنیان قابل استفاده در صنایع مختلف موجود در استان است گفت: استانداری و مجمع نمایندگان استان می توانند ارتباط موثری بین شرکت های دانش بنیان و دستگاه های اجرایی فراهم کنند.

برخی از روسای شرکت های دانش بنیان نیز در این جلسه به بیان مسائل و مشکلات پیش رو پرداخته و از عدم وجود دفاتر ثبت اختراع در مراکز استان ها و لزوم مراجعه به مرکز و مشکلات مبتلابه اعلام نارضایتی کردند. آنان درگیر شدن پژوهشگران شرکت های دانش بنیان در چرخه های اداری و مالی سازمان ها و عدم فروش تولیدات به دلیل افزایش ارزش افزوده و گران شدن برای مصرف کننده را از دیگر مشکلات خود عنوان کردند.