آرشیو چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۳
شهرستان ها
۷

110 روستای استان اصفهان مسجد ندارد

مدیر عامل موسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) اصفهان گفت: بر اساس آمار سال 1394، در استان اصفهان 110 روستای فاقد مسجد وجود دارد.

محسن داوری عنوان داشت: از سال 1386 تاکنون 130 پروژه در استان های اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب کرمان و بخشی هم در هرمزگان به بهره برداری رسیده است و امسال در ماه مبارک رمضان یکی از خیران مسجدساز برای ساخت 14 مسجد در استان سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرد و در استان ایلام نیز پروژه هایی کلید خورده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 50 پروژه توسط موسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) در حال اجراست؛ مساجد و خانه های عالم به صورت کاملا ساده و بدون هیچ گونه تشریفاتی با قیمتی محدود احداث می شوند و مبلغان نیز به مساجد ساخته شده اعزام می شوند.

مدیر عامل موسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) اصفهان اذعان داشت: در استان های اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و ایلام 570 روستای فاقد مسجد اولویت دار وجود دارد و این آمار در کل کشور به 10 هزار روستای فاقد مسجد می رسد.

وی یادآور شد: در 80 نقطه از شهر اصفهان ضرورت احداث مسجد وجود دارد اما در برخی از مناطق مثل منطقه 3 شهر اصفهان مساجد زیادی وجود دارد به طوری که در یک خیابان 3 مسجد احداث شده است؛ شهرک شهید کشوری اصفهان تنها یک مسجد دارد که آن هم قبلا محل استراحت کارگران بوده و این در حالی است که این شهرک دارای 5 محفل بهایی فعال است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 43 پروژه و در سال جاری 70 پروژه ساخت مسجد در 7 استان ذکر شده توسط خیریه مسجدسازان الزهرا(س) در دست اجراست.