آرشیو چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۳
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

در نکوداشت سردبیر فقید «کیهان بچه ها» اتفاق می افتد

نامگذاری یک خیابان به نام «امیرحسین فردی»

به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل، همایش بزرگداشت مرحوم امیرحسین فردی، سردبیر فقید مجله کیهان بچه ها 25 مهر برگزار می شود. همچنین قرار است خیابان یا میدانی هم به نام پدر داستان انقلاب نامگذاری شود.

حسین شائقی، مدیر بنیاد نخبگان استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگار کیهان، درباره برنامه های بزرگداشت امیرحسین فردی گفت: بنا بود که این حرکت به مناسبت سالگرد تولد این نویسنده (پنجم مهر) برگزار شود، اما به دلیل همزمان شدن این مناسبت با تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، این برنامه با کمی تاخیر برگزار خواهد شد.

وی افزود: ازجمله برنامه های نکوداشت، برگزاری یک نشست تخصصی در دانشگاه محقق اردبیلی در تاریخ 25 مهر خواهد بود که در این نشست برخی از نویسندگانی که ارتباط نزدیکی با این نویسنده داشتند همچون محسن مومنی شریف، محمد ناصری، مرتضی سرهنگی به سخنرانی خواهند پرداخت. پخش کلیپی از تصاویر دیده نشده از مرحوم فردی و تکریم از خانواده وی نیز از دیگر برنامه هاست.

مدیر بنیاد نخبگان استان اردبیل ادامه داد: از دیگر برنامه های ما در راستای نکوداشت مرحوم امیرحسین فردی، نامگذاری یک کتابخانه در شهرستان «نیر» به نام این نویسنده است. شورای شهر نیر همچنین بنا دارد یکی از خیابان ها و میادین اصلی این شهرستان که زادگاه این نویسنده است را به نام امیرحسین فردی نام گذاری کند.

وی از اجرای برنامه های این نکوداشت در روستای زادگاه فردی نیز خبر داد و گفت: در ابتدای ورودی روستای قره تپه هم بناست یک تابلوی نمادین و هنرمندانه با مضمون «به زادگاه امیرحسین فردی خوش آمدید» نصب بشود. همچنین قرار است خیابان متصل به منزل مرحوم فردی در این روستا نیز به اسم وی نامگذاری شود. در نهایت نیز یک تابلوی نقاشی روی کاشی از مرحوم امیرحسین فردی نیز به خانواده وی تقدیم خواهد شد.

گفتنی است، امیرحسین فردی، ملقب به پدر داستان انقلاب است که از ابتدای انقلاب تا پایان عمر خود، مدیرمسئول و سردبیر نشریه «کیهان بچه ها» بود. وی رمان هایی چون «سیاه چمن»، «اسماعیل»، «گرگسالی» و... را با مضمون انقلاب اسلامی نگاشته است. فردی، پنجم اردیبهشت سال 92 از دنیا رفت.