آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۷
شهرستان ها
۷

برگزاری بزرگ ترین تعزیه میدانی کشور در روستای صحرارود فسا

در هشتمین روز از ماه محرم بزرگترین تعزیه میدانی شهرستان فسا با موضوع «کوفه تا کوفه» با حضور 250 نفر از تعزیه گردانان و هنرمندان هنر تعزیه برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا افزود: همچون سال های گذشته بزرگترین تعزیه میدانی کشور با حضور 250 بازیگر در زمینی به وسعت 2 هکتار در تپه های صاحب الزمان (عج) روستای صحرارود فسا برگزار شد.

محمدکاظم رحمانی افزود: متن این نمایش مذهبی پس از تحقیق و پژوهش استادان دانشگاه شیراز و به قلم محمود سیمکانی و وحید بنده خدا نگارش شده است که در آن سعی شده وقایعی از ورود مسلم تا ورود حضرت زینب(س) و دیگر اسرای عاشورا به کوفه را روایت کند. وی هدف از برگزاری این تعزیه ترویج فرهنگ عاشورایی، انتقال مفاهیم و جلوه هایی زیبا از ایثار و جانفشانی در راه مبارزه با باطل و دفاع از حق و حقیقت و آشکار کردن چهره نفاق برشمرد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا اضافه کرد: هنرمندان هنرهای تجسمی با بهره گیری از معماری ایرانی اسلامی، نمادهایی را طراحی و ساخته اند که در روز اجرا رونمایی شد.

وی با بیان اینکه تعزیه بزرگ صحرارود در سال 90 به ثبت ملی و مذهبی رسیده است افزود: بیش از 50 هزار نفر از عاشقان و دوستداران اهل بیت (ع) از سراسر استان از این تعزیه دیدن کردند.