آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۷
شهرستان ها
۷

با تحویل 36 هزار واحد مسکونی، پرونده مسکن مهر استان مرکزی بسته شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: پرونده مسکن مهر استان مرکزی با تحویل 36 هزار واحد مسکن به متقاضیان در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت بسته شد.

مجید شارقی اظهار داشت: سهمیه این استان ساخت و تحویل 40 هزار واحد مسکونی بود که درمجموع 36 هزار واحد تحویل متقاضیان شده و سه هزار و 700 واحد هم یا متقاضی ندارد و یا در مرحله اسکلت ساختمان(فونداسیون) باقی مانده است.

وی افزود: مشکلات و نواقصی که در مسکن مهر استان وجود دارد به پیمانکار و مدیرعامل شرکت تعاونی برمی گردد و اداره کل راه و شهرسازی تنها واگذارکننده زمین و معرفی کننده متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: مسکن مهر در قالب شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، بافت فرسوده، شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و شهرهای جدید اجرا شد.

شارقی بیان کرد: در شهرهای جدید با 25 هزار نفر جمعیت از 23 هزار و 629 واحد 23 هزار و 200 واحد تحویل و بقیه به سبب نقص پرونده و نداشتن متقاضی امکان ادامه اجرای طرح وجود ندارد.

وی با یادآوری اینکه اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، گفت: از مجموع 9 هزار و 844 واحد مسکن مهر، هفت هزار و 500 واحد به متقاضیان بنیاد مسکن واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: سه هزار و 600 واحد مسکن مهر در بافت فرسوده هم توسط افراد خود مالک با دریافت تسهیلات در شهرهای سطح استان مرکزی ساخته شده است.

شارقی عنوان کرد: یک هزار و 524 واحد در شهر مهاجران اراک هم به متقاضیان واگذار شد.

وی افزود: از مجموع یک هزار و 131 واحد مسکن مهر در شهر امیرکبیر اراک ساخت 200 واحد تمام شده و 931 واحد باقی مانده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تکمیل می شود.