آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۷۹
سیاست
۲

روزنه

قانون شهرداری ها کهنه و قدیمی است

محمدجواد فتحی، عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به اینکه قانون شهرداری ها درحال حاضر کهنه و بسیار قدیمی است، البته قوانین متقن و قوانینی که با واقعیت های نظام قانون گذاری و قانون نویسی مرتبط باشد؛ به طورحتم قوانین خوب و قابل دفاعی بوده و کهنه بودن یک قانون نشان از ضعف آن نیست.به گفته او «اختیارات با نیازهای شهری امروز فاصله دارد، یعنی جایی که امور شهری باید در مسیر و مجرای اصلی خود قرار گیرد؛ از مسیر اصلی خارج می شود؛ اما آیا شرایط امروز این امکان را می دهد که کمیته ای نسبت به تخلفات ساختمان سازی تخریب را مورد استفاده قرار دهد».

نظام پارلمانی به صلاح کشور نیست

ایلنا: حجت الاسلام هادی غفاری درباره جایگزینی نظام پارلمانی به جای نظام ریاستی گفت: این تغییر نظام انتخاباتی به صلاح کشور نیست، کسانی که این موضوع را مطرح می کنند، قطعا دنبال منافع خود هستند. عده ای در مملکت اعتقاد دارند آرای مردم زینتی و مصلحتی است و می خواهند به شکل قانونی این حرف خود را بر کرسی بنشانند. یادمان باشد رئیس جمهور، نماینده یک ملت است که مجموع آرای مردم را به دست می آورد اما عده ای مایل هستند حکومت تک صدایی باشد.

مجلس سه شنبه ها جلسه علنی ندارد

تسنیم: عضو هیئت رئیسه مجلس از برگزارنشدن جلسات علنی مجلس در روزهای سه شنبه خبر داد. غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه اخیر روسای کمیسیون های مجلس با هیئت رئیسه پارلمان، مقرر شد روزهای سه شنبه مجلس جلسه علنی نداشته باشد. او تصریح کرد: به دلیل اینکه طرح ها و لوایح متعددی در کمیسیون ها وجود دارد، تا اطلاع ثانوی نمایندگان در روزهای سه شنبه در دو نوبت صبح و عصر در کمیسیون های تخصصی پارلمان به بررسی آنها خواهند پرداخت.