آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۷۹
سیاست
۲

خبر

با سخنرانی ظریف و ناطق نوری همایش «هاشمی و دفاع مقدس» برگزار می شود

ایسنا: همایش ملی «آیت الله هاشمی رفسنجانی و هشت سال دفاع مقدس»، با سخنرانی علی اکبر ناطق نوری و محمدجواد ظریف برگزار می شود. این همایش یک روزه «هاشمی و دفاع مقدس» با همکاری کتابخانه ملی ایران، یکشنبه (16 مهر) از ساعت 13 تا 19 در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار می شود. براساس اعلام انجمن اندیشه و قلم سخنران افتتاحیه، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری است و از دیگر سخنرانان و میهمانان این همایش نیز محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، محمد فروزنده، محسن هاشمی، حسین علایی، علیرضا معیری، فریدون وردی نژاد، امیر ترابی پور و علی شیرعلی نیا هستند.

آیا احمدی نژاد به مجلس می رود؟

نامه نیوز: اخبار غیررسمی از احتمال کاندیداتوری محمود احمدی نژاد در انتخابات مجلس یازدهم از شهرستان گرمسار حکایت دارد. حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده اصولگرای مردم شاهین شهر و از منتقدان پارلمانی دولت روحانی، در این باره می گوید: آقای احمدی نژاد داخل نظام هستند. به هر حال و باوجود اشتباهاتی که داشته است، به نظرم حضورشان در مجلس هم به نفع خودشان است و هم به نفع نظام. چون ایشان در یک چارچوبی قرار می گیرند. اگر شورای نگهبان احمدی نژاد را تایید صلاحیت کنند و مردم هم رای دهند، جای نگرانی نیست. به نظرم هدف اصلی ایشان آمدن به بخش های دیگر نظام و حضور بیشتر در صحنه سیاسی است.

رجبی: درخواست تحقیق وتفحص از شهرداری تهران ارائه نشده است

ایسنا: فرج الله رجبی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت که هنوز تقاضای نمایندگان برای تحقیق وتفحص مجدد از شهرداری تهران به این کمیسیون ارائه نشده است. تحقیق وتفحص از شهرداری تهران یک بار در مجلس مطرح شد و پرونده آن بسته شد اما اگر مجدد نمایندگان این درخواست را داشته باشند، باید این روند دوباره طی شود.