آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۱
اخبار کشور
۱۱

تخلف 33 میلیارد ریالی شهرداری گرگان در دریافت عوارض تفکیک از مردم

شهرداری گرگان به دلیل دریافت عوارض تفکیک عرصه (عدم رعایت ماده 101 شهرداری ها) در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری محکوم به پرداخت 33 میلیارد ریال وجه به افراد متضرر در این پرونده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، لایحه تخلف 33 میلیارد ریالی شهرداری گرگان در سال 1393 با موضوع دریافت عوارض تفکیک عرصه (عدم رعایت ماده 101 شهرداری ها) در شورای شهر گرگان مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این لایحه، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، شهرداری گرگان را به استرداد 33 میلیارد ریال به شهروندانی که از آنها عوارض موضوع مربوطه را دریافت کرده محکوم کرده است.

مهدی باقری سرپرست شهرداری گرگان در خصوص این لایحه اظهار کرد: در حال حاضر تاکنون 50 نفر از شهروندان برای دریافت حق خود به شهرداری مراجعه کردند و ما موظف هستیم هر فردی که مراجعه می کند با تشکیل پرونده وجه را به وی بازگردانیم.

وی تاکید کرد: تاکنون مبلغ مربوط به این 50 نفر 400 میلیون تومان است و هنوز باقی افراد در این خصوص مراجعه نکرده اند.سرپرست شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: این مبلغ آماده پرداخت است و هر فردی مراجعه کند با طی تشریفات قانونی به وی پرداخت خواهیم کرد.

گفتنی است، براساس این مصوبه شهرداری گرگان موظف است به متقاضیانی که طلب آنها از عوارض مذکور تا سقف 500 میلیون ریال است را به صورت نقد، متقاضیانی که طلب آنها از 50 میلیون ریال بیشتر است را به صورت تهاتر با عوارض صدور پروانه یا پایان کار یا واگذاری املاک شهرداری به نام خودشان یا هر فرد دیگری که صاحب دین معرفی کند یا توافق به نحو مقتضی پرداخت کند.