آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۲
ورزش
۱۸

این بار استرالیا صعود می خواهد

20 سال از بازی تلخ کریکت گراوند ملبورن می گذرد؛ از آن روزی که استرالیا به عنوان نماینده اقیانوسیه به دلیل تساوی یک بر یک در آزادی مقابل چهارمین تیم آسیا، خیالی آسوده برای صعود داشت.

با لشکری از ستاره های نامدار که در تیم های خوب لیگ برتر انگلیس بازی می کردند، اما سرنوشت، قلمش را طور دیگری چرخاند.

از وقتی پیتر هور به زمین آمد و تور دروازه عابدزاده را پاره کرد تا صعود ایران به جام جهانی 98، فقط چند دقیقه فاصله بود که با دو گل ایران طی شد تا برتری 2 بر صفر استرالیا به تساوی 2بر 2 تبدیل شود و دست میزبان آن بازی از بلیت فرانسه کوتاه بماند. انگار این دیوانه، فرشته نجات ما بود که از آسمان نازل شد، اما حالا 20 سال از آن تاریخ گذشته.

از آن تاریخ تاکنون استرالیا به سه جام جهانی رسیده، ولی زخم آن بازی هنوز پاک نشده. حالا بعد از گذشت 20سال دوباره استرالیا به یک پلی آف دیگر رسیده. درحالی که حالا دیگر یک تیم آسیایی است و باتجربه تر هم شده. این بار نه ملبورن که سیدنی میزبان است و البته خبری از پیتر هور دیوانه هم نیست. استرالیا باز هم بازی رفت را در کوالالامپور یک بر یک مساوی کرده است. شهری که سوریه جنگزده، از سر اجبار برای میزبانی پذیرفته.

استرالیا این بار با خیال آسوده بازی نمی کند، چون می داند حتی تساوی 2بر 2 هم دور از ذهن نیست و شاید تراژدی 97 تکرار شود. بازی امروز راس ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت تهران آغاز می شود.