آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۳
ایران
۱۵

یزد، پایلوت «شهر گردشگر» در کشور شد

شهردار یزد در دیدار با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، پایلوت شدن یزد به عنوان شهر گردشگر کشور را درخواست کرد که مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش مهر، محمد محب خدایی امشب در دیدار شهردار شهر جهانی یزد گفت: ما به عنوان سازمان میراث فرهنگی به دنبال خرد کردن فعالیت های گردشگری نیستیم بلکه معتقدیم برای توسعه این بخش همه باید با هم و در یک مسیر حرکت کنیم و هر گامی که در این مسیر برداشته می شود، موفقیت آن مستلزم همکاری همه ارگان هاست.

وی افزود: به عنوان مثال برای مجوز هتل نیاز به استعلام از میراث فرهنگی است، اما پروانه آن را شهرداری صادر می کند؛ بنابراین هرگز جدا از هم نیستیم و هر جا امکانات فراهم شود، سرمایه گذاران خودشان وارد شده و خود را با قوانین تطبیق می دهند و ما فقط باید زمینه را فراهم کنیم بویژه در زمینه هتل ها که در یزد کمبودهایی احساس می شود. محب خدایی بیان کرد: در آینده شهرداران و روسای شوراهای شهر به عنوان مشاوران گردشگری معاونت گردشگری به صورت رسمی حکم دریافت خواهند کرد تا در این زمینه ما را یاری کنند بویژه آن که همه باید در رسیدن به جذب 20 میلیون گردشگر با هم همراه شویم.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد شهردار یزد برای تصویب کردن شهر جهانی یزد به عنوان اولین شهر گردشگر و پایلوت در کشور، با توجه به این که بیشتر موارد مورد نیاز این طرح در شهر یزد قابل دسترسی است، در این زمینه همکاری لازم را خواهیم داشت تا با نشستی که در آینده برگزار می شود، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی کشور این طرح به تصویب برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با توجه به این که در حال حاضر استان یزد به عنوان مقصد اول سفر گردشگران نیست و گردشگران خارجی به طور عمده از استان های اصفهان و شیراز سفر خود را آغاز می کنند، لذا می توان با برنامه ریزی درست و استفاده از فرصت مطرح شدن یزد به عنوان شهر جهانی، این شهر را به عنوان اولین مقصد سفر گردشگران خارجی معرفی کرد.