آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۳
فرهنگ و هنر
۱۶
کتاب

روایت رضا فیاضی از کتاب فروش شدن

رضا فیاضی با بیان این که از تهران خسته شده است، می گوید: به نظرم بهترین و زیبنده ترین کار برای من این بود که کتاب فروشی داشته باشم.

این بازیگر و نویسنده درباره کتاب فروشی ای که با نام «جزیره کتاب» در جزیره کیش راه اندازی کرده است، به ایسنا گفت: اصل ماجرا این است که از تهران، دود و ترافیک خسته شده بودم. من حرفه ام را دوست دارم و نمی توانستم آن را فراموش کنم و از طرف دیگر دنیای کتاب، دنیای من است و به آن علاقه مندم. چند وقتی نیز فعالیت ادبی داشتم و شعرها و رمان و داستان هایم چاپ شد و در واقع درگیر کارهای ادبی بودم. به نظرم بهترین و زیبنده ترین کار برای من به عنوان بازیگر این بود که کتاب فروشی داشته باشم.

او اظهار کرد: خیلی می شنوم که دوستان چلوکبابی و رستوران باز می کنند و چه بسا پول در این کار باشد، که هست؛ اما من ترجیح دادم کتاب را جزو برنامه های زندگی ام بگذارم و در کنار کار در کتاب فروشی، بنویسم. این جا مساله اساسی این است که کم خوانی داریم و من تلاش می کنم مردم بیشتر به کتاب علاقه داشته باشند.

فیاضی درباره کتاب هایی که در کتاب فروشی «جزیره کتاب» به فروش می رسد، تصریح کرد: بیشتر کتاب ها عمومی هستند، اما دنیای من دنیای کودک است؛ به همین دلیل من و همسرم تصمیم گرفته ایم در کنار بخش بزرگسال و کتاب های نمایشی و سینما که بیشتر کتاب ها را شامل می شود، در بخش کودک و نوجوان بیشتر کار کنیم. خوشبختانه توفیق پیدا کردیم و مردم استقبال کردند.او با بیان این که از کار بازیگری نیز بی تفاوت نگذشته است، اظهار کرد: هنوز هم کار بازیگری می کنم و در جریان کارهای تهران هستم، اما تمرکزم را بر کتاب فروشی گذاشته ام. البته کار مهم دیگر من کلاس های آموزشی «نمایش خلاق و تئاتر» است که از آن جواب گرفته ام. این کلاس های آموزشی را در مقاطع کودک و نوجوان، بزرگسال و پیشرفته برگزار می کنم.