آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۳
فرهنگ و هنر
۱۶
تئاتر

پیشگویی های یک نمایش

دکتر فریندخت زاهدی، مدرس تئاتر به اظهار نظر درباره نمایش «اعلام و» پرداخت و گفت که نوعی نگاه پیشگویانه در اثر وجود دارد.

به گزارش جام جم و به نقل از مشاور رسانه نمایش، فریندخت زاهدی پژوهشگر و مدرس تئاتر در اولین اجرای نمایش اعلام و در مورد این اثر گفت: این نمایش را پونه پارسایی طراحی و کارگردانی کرده و علیرضا ایزدی، متن آن را بخوبی نوشته است. به نظرم نوعی گرایش و نگاه پیشگویانه در اثر وجود دارد. این نگاه پیشگویانه به طور مجزا در دو قسمت متفاوت ارائه می شود. یک قسمت از این اثر دو جفت را نشان می دهد که نوعی وحی را به نمایش می گذارند و اجرای ماهرانه تک نفره قطعه دوم، بسیار برای تماشاگر جذاب است. نمایش اعلام و از 16 مهرماه ساعت 19 در تالار ناصرخسرو روی صحنه رفته است.

نمایش اعلام و، دو اپیزودی است از سه نفر که با باورهایشان در موقعیت های غیرمتعارف زندگی چگونه مواجه می شوند؟ مردی که روایتگر یک روز از زندگی خود روی سکوی بی حفاظ کنار دریاست، با یک پرسش از خود شروع می کند و یک زن و مرد در شرایطی خاص ناچار به پرسش از دیگری می شوند. علی ایزدی، پونه پارسایی، محمدرضا شعبانی، فاطمه احمدی و میلاد نزافت در نمایش اعلام و به ایفای نقش می پردازند. ابوالفضل فرخی (دستیارکارگردان)، علی روهینا (عکاس) و الهه حاجی زاده (مشاور رسانه ایی) دیگر عوامل نمایش هستند. نمایش اعلام و تا 8 آبان ساعت 19 هر روز بجز شنبه ها در تالار ناصرخسرو روی صحنه می رود.