آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۳
ورزش
۱۸

استرالیا به عنوان نماینده آسیا راهی پلی آف شد

پایان آرزوهای فوتبالی مردم سوریه

خیابان های دمشق، حلب، حمص و رقه برای یک روز هم که شده به جای بوی گوگرد و باروت و دود، پر شده از بوی فوتبال.

مردم سوریه بعد از سال ها یک هفته را با هیجان فوتبال زندگی کردند و رویای همه شان شده بود راهیابی به جام جهانی فوتبال. سوریه برای نخستین بار خود را در یک قدمی جام جهانی می دید اما این رویا هم برای آنها شد سراب.

استرالیا ماراتن 120 دقیقه سیدنی را 2 بر یک برد تا کشور کانگوروها برای مردم سوریه، بعد از خاطره شیرین پذیرش هزاران پناهجوی سوری، یک خاطره تلخ فوتبالی به یادگار بگذارد. همه تلخ و شیرین ها در گروی چند سانتی بود. اگر توپ عمر السوما در دقیقه 120 به تیر افقی دروازه استرالیا نمی خورد و اگر سوری ها در آخرین لحظات با یک ضربه ایستگاهی کار را به تساوی می کشاندند، شاید تا همین الان هم خبرگزاری های دنیا از سوریه خبر جشن و پایکوبی مخابره می کردند.

سوریه با توجه به گلر سرپنجه اش ابراهیم آلما که بارها سد راه مهاجمان استرالیایی شد، آمده بود تا با تساوی در سیدنی، برنده ضیافت پنالتی ها باشد. آنها برای این مهم 120 دقیقه جنگیدند و حتی زننده گل اول بازی بودند. این گل را عمر السوما در همان دقیقه 6 وارد دروازه استرالیا کرد، اما گل دقیقه 13 تیم کیهیل کار را به تساوی کشاند.

با تکرار نتیجه بازی رفت در بازی برگشت، دو تیم وارد وقت های اضافی شدند، اما اخراج محمد المواس در دقیقه 94، توان دفاعی سوری ها را آسیب پذیر کرد. فقط 5 دقیقه بعد از این کارت قرمز بود که هواداران سوری به نشانه ناراحتی پیراهن های قرمز را روی سر و صورت خود کشیدند. استرالیا در دقیقه 109 گل برتری را زد و این بار هم زننده گل تیم کیهیل بود.

آخرین صحنه ماندگار این ماراتن جذاب ضربه ایستگاهی عمر السوما بود که در دقیقه 120 به تیر دروازه استرالیا خورد و تمام. سوریه در مجموع دو بازی رفت و برگشت 3 بر 2 مغلوب شد تا استرالیا به آخرین پلی آف جام جهانی صعود کند. حالا کانگوروها باید منتظر اتمام بازی های آمریکای شمالی باشند. حریف احتمالی استرالیا در بازی پلی آف آخر یکی از دو تیم پاناما یا هندوراس خواهد بود.