آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۱
ورزشی
۲۳

وقتی هواپیمای تیم ملی واترپلو رفت و برگشت

به خیر گذشت!

حامد جیرودی

یکی از خبرهای غیرمنتظره ورزش ایران در چند روز اخیر، خبر نقص فنی هواپیمای حامل ملی پوشان واترپلو بود که به لطف خدا به خیر گذشت. ماجرا از این قرار بود که هواپیمای تیم ملی واترپلو، ساعت دو بامداد دوشنبه، فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد ترکیه ترک کرد تا از آنجا هم راهی مالت شود و در رقابت های فینا ترافی این کشور شرکت کند. هواپیما تا نزدیکی تبریز هم پیش رفته بود اما با اعلام وجود نقص فنی، در میانه راه به تهران برگشت و بار دیگر در فرودگاه امام فرود آمد و پس از صحبت ها و کارهایی که انجام شد، با 24 ساعت تاخیر، ساعت دو بامداد سه شنبه دوباره پرواز کرد.

وحید رضایی، مربی تیم ملی واترپلو که به عنوان دستیار الکساندر چیریچ صرب فعالیت می کند، درخصوص مشکل به وجود آمده در پرواز ملی پوشان به «ایران» چنین توضیح داد: «حدود یک ساعت و ربع بود پرواز به صورت نرمال در حال انجام بود که یکی از بچه هایی که جلو و نزدیک موتور هواپیما نشسته بود، گفت که یک جرقه ای ایجاد شد و صدایی به وجود آمد. بعد از آن از کابین خلبان اعلام کردند که مشکلی فنی به وجود آمده و حتی درخواست نشستن هواپیما در فرودگاه تبریز را کرده بودند که با این موضوع موافقت نشد(!) و هواپیما به سمت تهران بازگشت.»

سهیل رستمیان هم که به عنوان ملی پوش سمت راست بازی می کند و در هواپیما حضور داشت، درباره جو حاکم بر ملی پوشان بعد از اعلام نقص فنی هواپیما اینچنین گفت: «بیشتر بچه ها در زمان پرواز که این اتفاق افتاد، خواب بودند اما بعضی از بچه ها گفتند قسمت جلوی هواپیما یک تکانی خورد. بعد هم کاپیتان پرواز ترکیش ایر اعلام کرد که هواپیما دچار نقص فنی شده و باید به تهران برگردیم و اگر بخواهیم با همین وضعیت ادامه بدهیم، خطرناک است. راستش را بخواهید، نگران شده بودیم اما جو هواپیما آرام بود و اتفاقی هم نیفتاد. خدا را شکر هم همه چیز به خیر گذشت و به سلامت به تهران برگشتیم و بعد قرار شد که دوباره پرواز کنیم که در این مدت از وقت استفاده کردیم و یک جلسه تمرینی دیگر هم انجام دادیم.»