آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۱
ورزشی
۲۳
یادداشت

اسپانیا از آلمان بهتر نیست

حمید علیدوستی (سرمربی پیشین تیم ملی نوجوانان)

بازی با مکزیک، بازی خوبی بود. از آن جهت که تیم ما نتیجه گرفت و حرفه ای بازی کرد و به مرحله بعد صعود کرد. این صعود در حالی به دست آمد که ما قبلا دو بار تا یک هشتم نهایی جام جهانی پیش آمده بودیم اما حالا یک مرحله بالاتر آمده ایم که بی سابقه بوده و این خود یک پیشرفت خوب محسوب می شود و این نشان از برنامه ریزی صحیح و هدفگذاری فدراسیون فوتبال دارد. بخصوص این که من خودم سه چهار سال با تیم نوجوانان ایران کار کردم و شرایط کار با تیم های پایه ای در ایران را می دانم.

حالا تیم ملی به اسپانیا خورده و باید با این تیم بازی کند. ما قبلا با تیم های آفریقایی و امریکایی در این مسابقات بازی کرده ایم. با تیم های اروپایی هم دیدار داشته ایم و آلمان را چهار بر صفر برده ایم. من فکر نمی کنم که اسپانیا بهتر از آلمان باشد و ما می توانیم با یک ریکاوری خوب و با یک آمادگی ذهنی مناسب برابر این تیم قرار بگیریم و به موفقیت برسیم. البته کادر فنی تیم نوجوانان خودشان استاد هستند و شرایط تیم و بازیکنان را بهتر می دانند.

نکته ای که در بازی با مکزیک وجود داشت، این است که تیم ملی زود دو گل زد و شاید به همین خاطر عقب کشید و برای همین مالکیت توپ در اختیار تیم حریف قرار گرفت اما ما در یک سوم تهاجمی مان بازیکنان خوبی داریم که می توانند به گل برسند و این نقطه قوت تیم ماست.