آرشیو چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۵
فوتبال ایران
۱۱

پشت پرده نهم شدن بیرانوند در بین دروازه بان های جهان

او حتی یک رای هم نداشت!

مراسم معرفی بهترین های فوتبال جهان موسوم به «The BEST» دوشنبه شب در شهر لندن برگزار و جان لوئیجی بوفون به عنوان بهترین دروازه بان سال 2017 جهان شد. براساس نتایج آرایی که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) منتشر کرده، دروازه بان یوونتوس و تیم ملی ایتالیا با کسب 42،42 امتیاز موفق به کسب این عنوان شد و مانوئل نویر آلمانی از بایرن مونیخ و کیلور ناواس کاستاریکایی از رئال مادرید به ترتیب با کسب 32،32 امتیاز و 10،10 امتیاز در رده های دوم و سوم هستند.

در این فهرست نام علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی کشورمان هم دیده می شود که نامش در فهرست کاندیداهای ابتدایی بوده، اما امتیازی کسب نکرده و به طور مشترک با آلفونسو بلانکو آنتونس از مکزیک، جان لوئیجی دوناروما از ایتالیا، ادرسون از برزیل، فابریس اوندوآ از کامرون و دانیل سوباشیچ از کرواسی در رده نهم رده بندی برترین دروازه بانان جهان ایستاد. این در حالی است که طبق لیست اعلامی فیفا، دروازه بانانی که در این رای گیری، صفر درصد آرا را داشته اند، به ترتیب اسم مرتب شده و جایگاه های نهم به بعد را به طور مشترک به دست آوردند.

گفتنی است داورانی که حق ثبت رای برای انتخاب بهترین دروازه بان سال داشته اند، از هر قاره یک نماینده را معرفی کرده اند تا لیست 15 نفره تکمیل شود.